Loppan & Livet

Alla inlägg den 28 december 2009

Av Loppan - 28 december 2009 13:23


Äntligen! Ett gluttfritt bröd som int smakar skit    

Fattar int vafför ja aldri kan följa ett recept ti punkt o pricka men d e någo ja får leva me, o ni me om ni tänker fortsätta här.....


Bröde alltså, blir eeeen storer limppppa, som man ju sen bör skiva så fort den kallnat o frysa ner.

(sku d int va för Facebook sku ni ju ren ha recepte.... men nu sitter ja ju här o klickar opp o ner o hit o dit, ingen rim o reson alls!)


 


5 dl vatten

2-3 dl boveteflingz

0,5 dl linfrö (ja tror d e dom som smakar illa faktiskt)

1 påse torrjäst

en halv näve brunt socker

1,5 tsk salt

en skvätt olivolja

1 dl solrosfrön

1 dl riven ost

1 elä 2 ägg (minns int)

450 gr gluttfritt mjöl

ett stritt me tapioka elä nå...va d nu hett....


Blanda allt. Låt jäsa i bunken 30 min. Häll sen i smord brödform, låt jäsa 40min till en timme. Pensla me olja o strö över ost, om du vill, elä va du nu vill. Grädda i 185 grader 25 min, sen utan form i 10-15 min till på lite lägre temp.


Testa vetttttja, lite variation kanske även om ni int e lika gluttiga som jag   


Falleralleraaa,


Glutt-loppan





Av Loppan - 28 december 2009 08:28


Tyvärr kommer ja int mer ihåg varifrån XXXXL kom ifrån, d va någo ja sku blogga om d vet ja...men vaad??

Anyway, känns som ja skriver innifrån en stor svart sopsäck ida, känns som ja sitter i en sån, i någo sorts dunkelt konstigt vakum. Vadå mellandagar?? Va e d för dumt? Nyår hit o nyår dit, va ska man ens göra?

Me den här känslan i kroppen undrar ja ju verkligen va d nya året kommer o ha i badkappsfickan.....


Tibax ti spenatrise,


Over & Float-loppan


  

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Skapa flashcards