Loppan & Livet

Alla inlägg den 30 december 2009

Av Loppan - 30 december 2009 17:25


Hejsan Svejsan i pärongården,


Länge sen sist, o d e väl mitt fel antar ja...

Roligt att du tittar in igen iaf. Ha vari hemma en eeeeevighet känns d som! For från jobbe ren vi 2 ida då ja tänkt att ja annars sku ha reta gallfeber på nån me mitt hostande. Ha haft en himmla hosta nu 2-3 dar, men d blir nog bra, senast nästa år ha ha ha   (okej, den va dålig..)


Manolis ha vari hos en kaveri ida, heeela dan. Känner hur abstinensen börjat krypa i mig. Nu ringd han iaf just o e på kommande. Ja sku sätta på barnkanalen färdigt sa han   .


Ja ha äntligen tagi tummen ur rumpan o experimenterat lite me quinoaburken ja ha haft i skåpe ända  sen ja fick min celiaki-diagnos. Va MYCKE skeptisk kan ja ju medge,  men en obotlig couscous-älskare som mig går d bara int o hindra i sån härna fall, speciellt som quinoa-fröna liknar couscous ganska mycke.

D ble gottt, kan ni förstå?? riktigt gott till o me, så gott att ja kommer att experimentera mer me d   


Här kommer mitt allra 1a quinoa-recept. Hitta ju inget som föll mig helt i smaken så ja fick pussla o fiffla lite för o få d som ja ville   


Koka 1 dl quinoa i 2 dl saltat vatten 20 min (vattnet försvinner)

Hacka under tiden lite minitomater o fetaost i en bunke.

Bryn 2 små lökar o en näve sockerärter, salta, peppar o honunga.

När quinoan ha koka blandar du ner den i stekpannan me löken o d andra. Låt sen allt svalna lite före du blandar ner d i bunken me ost o tomater. Voila!

 

D sista va franska visst? Där siiiir ni va ja kan   


Nåja, nu e sonen här o vi ska ha mexikansk kakao me sprudel o splåter, elä hu d nu hett....


Psssst     Ja tror ja ha förälska mig i bruden här breve, hon me hårtorken. Ja fick förresten en hårtork i julklapp. Siir ja månne lika lyckli ut i blåsten?


Kramar på er,


Back-on-track-loppan


Pssst 2. Lite ironi skadar aldri....


Pssssst 3. Om ni va jätteuppmärksamma märkte ni att den enda rätta ingrediensen på bilden va quinoa...  

Ja e lessen men ja hann int börja fiffla me egen bild. Huvudsaken va väl ändå att quinoan va där elä huuur?   


Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards