Loppan & Livet

Alla inlägg den 17 december 2009

Av Loppan - 17 december 2009 07:16


Ssschalong!!


Ja e verkligt trött, o frusen, o ruggi, o lite lat mitt ibland hela härligheten. Sitter på jobbe o myser av ett VARMT batteri breve mig (d ha aldri vari varmt förr!) o ljus-staken i fönstret e d enda som lyser opp mitt lilla "kontor"..

Har ingen lust alls att gå o byta om.


D e kallt som Ulla-Stina ida o passar som smort o gjort me rykande varm svampsoppa ti lunch. Har blandsvamp så d understa ruttnar, o så i me lite (o lite o lite) vitt vin, soja, grädde o lite körvel, d ska väl bli bra?

  

Annars har ja en kex-dag. Har kex-beställningar från när o fjärran, o nu ska ja ta mig i kragen o sätta igång me dom. Herreguud d e ju JUST Jul   

Vill int på någo vis stressa er men, d e faktiskt rikit just....


Ska gå o baka jul-limpor nu, riiiktigt fina limpor, me russin, aprikos, valnötter o solrosfrön. Vem ska få en sån limpa, vem vem vem?


Förresten e d Fredag imo, o fuffens ida, fuffens ida, o Fredag imo....fuff-fuff-fufffens.


.


Loppan







Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Skapa flashcards