Loppan & Livet

Alla inlägg den 10 december 2009

Av Loppan - 10 december 2009 19:19

Hejsan svejsan bland bildörrar & dataskärmar!!


Här har ni mig igen. Slut som en opptinad råtta känner ja mig, men ack så lycklig i alla fall  .

Ja ha fått helt HORRROR-mycke gjort ida, o d känns så bra så bra att veckans mest fruktade dag nu e förbi o avklarad på bästa vis. Imo ska ja ta d luuuuugnt på jobbe, sen gå på DEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJT o sen vete fan vart o hur o vad som händer  .

Har ingenting, o ja menar INGENTING alls planerat ti helgen. Int före Söndag e.middag då jag o Nunski ska gå me ett gäng "klienter" o sii på Lucia.


Ska bli så sköööööööööööööööööööööööööönt fattar ni? Lonkkuna e på kylning, handlingslistan till imo e under construction (sonen beställde spaghetti o köttfärssås) o ja baaa njuuuter (alltså int av utmaningen me matlagningen utan av Freeedaaaaan som e på kommande).


Här ett par bilder ja knäppte i mitt virrvarriga kök ida. D va rena rama kaoset imellan måst ja medge, men roligt hadde vi, o allt va klart i tid.


Tårtorna dom tårtorna

 


I d här skede drog ja en låååååång suck av lättnad o belåtenhet   

 


Så där, där va d, pga av mitt sjuttielfte teflonsamtal ikväll blir d inge mer blogg här. Vem ni kan skylla på får ni lista ut sjÖlva   


Puss, älsk o gunatt ti er alla!!


Loppan

Av Loppan - 10 december 2009 07:10


Mårån,


En kvick liten en. Gav/fick just dagens 3e (beror förstås på hur man räknar..) kram, o ja e så fylld av kärlek att ja tror ja sku kunna spricka. Den sista va förstås "mårånkramen" som Nunni gav mig före han traska vidare mot skolan. D stod en äldre man i närheten, o ja såg att han log ett stort varmt leende när han såg på oss. D värmde. VISST finns d godhet i världen ännu!!

Herreguuud va e d me mig ida????


Värmekramar,


loppan

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Skapa flashcards