Loppan & Livet

Alla inlägg den 13 december 2009

Av Loppan - 13 december 2009 15:37


Vill vill vill vill   


Jo, d e sant. Ja kan knappt bärga mig till imo bitti då ja får börja häzlä i köke igen. Har en massa små planer för nästa vecka....


Först ska vi ta en titt på årets Lucia o granen vi Domkyrkan som vi ännu int inspekterat. Mörkt o mysigt ute, o till o me liite liite snö på marken dagen ti ära.


Ha stridi me vår tv typ 125 ggr ida. Ja håller på riktigt på o få nå allvarligt nervsläpp me den, så jooo, kära mor i stugan, har ni en överlopps burk tar vi mer än gärna emot den aaaanytime  . Kanske man kund få opp den där DAMMIGA kryddhyllan samtidigt?????   Vafför e egentligen ingen villi o sätta opp min fina kryddhylla? e den ful eläää?


där va d, nu ska ja speeda vidare!!


Psst, julkorten e fixade   


Lyckliga Loppan


 





Av Loppan - 13 december 2009 10:27


Fuck, ja vakna ida oxå!! Tvivla lite tidigare i morse....alltså klockan e 11.34 o ja känner mig som ett överkört äppel. 2a baljan snabbkaffe e på väg ner o ja hör på Paloma Faiths New York för hundratjugoelfte gången. Den e bara såååå bra!!



Lucia ida, o vi ha int baka lussekatter    KAN man sjunka djupare? Jooo betydligt ha ha. Måndag imo o ja siiir sååå fram emot d. Tycker egentligen int om att int ha nå speciellt o göra. Man blir så rastlös. Ska försöka baka lite små julklappar den här veckan, o kanske kaanske ja hinner me de där pepparkakshuse ja sååå sku villa ställa fram ens dom sista dagarna.


Där va d. Nu känner ja mig konstigt nog lite skyldig att gå o hjälpa sonen me julkorten. Ja plocka fram dom i Fredags.....o där ha dom luggi. Han e så super den lilla mannen, han ha skrivi nästan alla julkort o nu e d bara för mig att fylla i adresserna   . Lycklig blir den qvinna som får honom på kroken i framtiden   


Tjappedappp på er, over & stout!


LöppZet




Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards