Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 21 januari 2010

tandvärk!

Av Loppan - 21 januari 2010 20:32

halloj, veckans gästbloggare här   

Stackars vän med utdragna tänder,haha..

Jag måst bara berätta om då jag nån gång för typ hundra år sedan drog ut min första tand, då var sprutorna flere centimeter tjocka, i shit you not!

Gjorde sjukt som faan, tanden som skulle dras ut hade rötter som träden i Amazonas  ...

Den måste delas i flere delar för att få ut den,jättemysigt, man överlevde ju men jag fick total tandläkar skräck!

Det ledde till att jag inte besökte en tandläkare på 12 år( och det är sant).

Hur som helst, min förre arbetsplats gav till ett stort arvode (gratis) tandvård, jag måste ju utnyttja det såklart så efter 12 års paus gick jag .

Domen: 1 pyttehål, 3 visdomständer att dra ut ha,ha. ni kan tro att jag sket på mej..

Men, sprutorna idag är ju så förbaskat fina så det kändes ingenting?

Och utdragningen var ju int så farlig heller, ingen tand behövde klyvas, allt frid o fröjd, men jag tar ett par år paus från dom besöken.

over and out micke.. sätter en bild här så ni får granska tänderna på mej   ...  

 
 
Ingen bild

1 less

21 januari 2010 21:06

Shit, låter najs d där!
Ja som va eld o lågor ida efter operationen (åtm tills bedövningen börja släppa...)
D va ju roligt ju :-)
Nu bäkk ti min blod-dregliga soffhörna.

 
Blom & Hilon

Blom & Hilon

21 januari 2010 22:16

Let us sell our soul to the devil so we all can be slaves to the world of fashion...

http://www.fashionmonsters.blogg.se

 
Ingen bild

Annan gäst

22 januari 2010 11:36

Gästbloggaren tycks haft tur med sina visdomsgaddar! Ofta går det inte alls smärtfritt att avlägsna dem.

 
Ingen bild

en vid isbron

22 januari 2010 22:21

Jättebra att tandborttagningen tycks ha gått bättre än de trodde! Åtminstone tills vidare verkar det ju bra, ifall inga inflammationer tillstöter!

Fint!

 
Ingen bild

Anonym

24 januari 2010 22:34

men du måste öppna mun så vi ser tänderna!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards