Loppan & Livet

Alla inlägg den 27 januari 2010

Av Loppan - 27 januari 2010 19:51

hej hej hej


What a day. Vafför känns d som ja kan säga så varenda en kväll nuförtiden?

Okej, d ha blivi lite mycke av d mesta sista tiden. Ska varva ner bara ja hinner ha ha ha

E faktiskt på väg isäng me sonen nu. Int vet ja om han e så vis   men en man sa iaf ti mig att en låååång natts sömn e d enda rätta just nu, (vet int om han bara ville bli av me mig)   . Anyway, präkti som ja e gör ja ibland som folk säger....


Ble klar me inventeringen ida, nu e d renskrivet o allt. Skööönt elä skööönt? Hann oxå me en massa bullar:

a) vaniljbullar med blåbär

 

b) kanelbullar "standard"

 

o last but not least,

c) kanelbullar penslade me smör o doppade i socker

 


Vikken sku du välja????


Sen fick vi för oss att testa hur hygieniskt "rätt" mitt kök e. Hitta en massa lådor me alla möjliga tuber o provrör på mitt kontor .

SOMLIGA trodde d va pregnancy pinnar, int vet ja heller. Ska d då bli grönt elä lila om bordsytan e på smälln? D alldeles otroliga e att vi kolla tex handtagen på skåpen (som alltid ((jo alltid)) e superskitna var man än befinner sig) o dom va väldigt gröna. Kanske miljömedvetna oxå va vet ja, men åtm vällldigt vällldigt rena o hygieniskt korrekta. Snärttigt va??


Där va d, int mycke o komma me men allti någo. Ja kan ju int hålla mig ifrån er heller...  


Pussar o Kramar o va vill ni mer ha?


"pliter-plåter-lotta"




Av Loppan - 27 januari 2010 06:13


Heppetihepp!!


Börjar ni få leidun på allt dillas om sonen ren? Bra, int ja heller   

Anyway, hinner int me mer heller just nu, faktiskt int ens d här....men va gör man int för att hålla ens liiite liv i bloggen?


Brått på jobbe, ingenting funkkar, va där ti halv 8 igår o räkna igenom gammal skit. Uppfriskande...NOT! Men nu e d gjort.

Ida e d scouter o pulkaåkning för sonen. Vete hmmm va ja ska hitta på.

Försöka få mig själv i tid ti jobbe nu åtm ti o börja me. D e ett tag sen sist....


zz.zzzzz.zzz-loppan


 


Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards