Loppan & Livet

Alla inlägg under februari 2010

Av Loppan - 25 februari 2010 15:28

Ja e sååå arg, så satans jävla förbannat fucking (jo d e skönt o svära just nu) AAAAAARGGGGGGGG. D e faktiskt ganska sällan ja blir arg, tror ja själv iaf, men när ja blir d blir ja ofta rikit SATANS arg, som nu.


Fick ett brev från Kela ida (när ja för övrigt kom hem från jobbe arg, efter att ha sutti där mitt i ett stort dumt missförstånd i 2 onödiga timmar) ((int e ja arg på er mor lilla, du vet bara hur ja e))   


Som ja int sku ha hata den instansen från förut ren, Kela alltså...

Min ansökan om stöd pga celiakidieten kommer att bli hylätty!!!! fast ja skicka me B-lausunton som krävs, alltså av läkare, som ja dessutom hamna stå ut me 3 i princip onödiga gastroskopier för att få, men läkarna VILLE göra d, för att ja skulle få pengarna från kela om int annat.

Nu läser Kela undersökningsrapporterana från TYKS där d står att gastro-resultaten varit så gott som normala, fram ti den 3e, då dom oxå av andra orsaker konstatera att d e celiaki ja har, o att ja måst börja me celiakidiet. VARFÖR ska ja då int få stöde från kela???? D här e mer än ja fattar o vill fatta! Ja e arg.


D e ju int fråga om dom 21 storslagna eurona ja bord få i månaden heller, för dom sket ja i ren från början när läkarna tala om d, men ren princip, o nå satan ska ja väl få för lidandet under 3 avskyvärda gastroskopier?

VAFFÖR skriver dessutom en läkare ut en B-lausunto om man int har celiaki?

Ja e arg, behöver ja säga d igen? Ja e störd o arg o ja, skjut mig.


loppan



Av Loppan - 25 februari 2010 14:03

Hejpz!

D ha känts som Fredag hela veckan här ...nå kanske int hela veckan, men hela dan. Ti d här sa en av mina köx-helppare "du kanske har torsdagsfiilis imo iställe" Huuuur roligt sku d va nu då på en skala????   


Nej nej, ja tänker ha fredagsfiilis ett bra tag till jag  

E klar här, efter en hel jävla massa pizzasnurror (1a o sista gången ja bakar såna ti veckoslutsbröd), o sitter o väntar på mor o sonson, mormor o son...


Läääängtar hem ti min nya skääääääääääääääääääääärm    (tack för helpen igår miSke, vettu förresten att vår gulliga lilla expedit hett ALAROTU i efternamn!?!?! int kan man väl heta SÅ?)

Ett glas vitt ska ja oxå ha ida, där får mor i skogen säga va hon tycker. D e andra regler i stan, d måst hon ju förstå, o man tar skeden i vacker hand...nemen hu heeter d? dit man kommer...


Ja ja, ja E råddi, trött oxå. Löparlinnet är iaf fixat, ja hoppas d nu siir någorlunda som d ska ut åtm. Själv tyckte ja d va riktigt fint, fast ja gick in i butikken utan o veta va d va, alltså va ja sku ha...elä någo ditåt. Vikke flum. Var e mitt vin? D sku ju behövas nu, o så en taxi hem...ha ha


Nej, nu får dom lov o hasa sig hitåt, svarar gör dom ju int heller dom     


Hajs Svajs så länge,


loppan

Av Loppan - 24 februari 2010 15:35

Hejpz!


Sitter här framför en pissgul skärm o ska fan ta mig blogga iaf. Ska bege mig ut i världen imo o skaffa ny, en plattskärm ÄNTLIGEN, så ja får rum me nå annat o här på borde..


Ha just vari ute o fota vintern, d e sååå vackert!!! D behövdes en liten frisklufts-volta efter jobbe. Total kaos från början ti slut ida, me Maria*2, Manolis o Herr Caj i köke   .


Har mor från skogen i huse så d blir int hemskt mycke skrivet nu. Lägger in en massa bilder iställe, varsågoda!


Vinter i Åbo:

     

Pizzasnurror FÖRE gräddning. Fyllning:tomatpuré,örter, oliver, rödlök & ost


En normal dag på jobbe.....              


Tjaa, kanske ja ha sagt mitt nu...  

Hejs svejs på er alla o ha en super-kväll!!!!


loppkramar


Av Loppan - 23 februari 2010 18:02


Kan d va sant, verkligen??? ha ja äntligen hittat nå som kallas semlor, som int e förbjudet för mig o som DESSUTOM smakar både bröd OCH gott???

Jooooooooooooooooooo!!   


 


Testa dom här ida, eftersom dom säger att vissa me celiaki kan äta ren havre. Hittills ha int magen protestera alls, o d e några timmar sen vi åt. Ölen som ja testa i helgen va däremot int alls okej, fast d va öl som borde va d. Nå, skit samma, öl klarar ja mig gott o väl utan, men bröööööööööööööööd   


Ha vari en fin dag ida igen, trots att sonen int ha vari på sitt bästa humör. Vem kan väl allti va d heller? Kan ju int va jättekul för honom att hamna stiga opp 7 o hänga på jobbe me mig när han borde ha sportlov....Nåja, en dag till, sen e mor i skogen hemma me honom.


Fick nå litet anfall när vi kom hem. Börja riva saker ur köxskåpena o d resultera i att vi bar ut 5 kassar gammal "skit". Saker som bäst före-datumen hadd vari ååår o dar sen, saker vi ALDRI använder o annat bajs   . Kändes ljuuuvligt efteråt.

Nu ha vi skålla oss i bade turvis o d e filmtajm. Skönt.


Där va d, ha d bra i snöyran!!


loppkramar


Av Loppan - 23 februari 2010 12:58


...kan man helt enkelt använda sig av bloggen, som ja tänker nu. Ja for ju nässstan fram me osanning just i en av mina egna kommentarer. D finns nämligen nu ytterligare 50st bullar för Köx-MiSke att hämta härifrån .

Sonen ville int hem, så ja svängd ihop en liten deg. Ja testa en ny fyllning oxå, vaniljkräm underst o så chokladhack, hasselnötter o kokos på, sen rulla ihop ti en stor rulle o (....här glömd ja va ja höll på me mitt i allt,nåja, alltså skär ti bitar o sätt på plåtar o platta till lite...)

Kan bli bra.


Nu e vi som sagt fria som kråkorna i d blå. Ska studsa via Anttilainen hem o sii på Alice i underlandet. Får nöja oss me den uråldriga versionen nu tills den nya börjar gå på bio. Den ska han gå o sii me Syster-Yster har ja hört. Ha d bäst nu förresten siskolainen, hoppas tåge kommer fram före Söndag .


Push & Shout,


löppeloppan


Av Loppan - 22 februari 2010 15:32

Ännu en lyckad dag på jobbe e över. Va ti posten efter några nya böcker ja beställt åt sonen från Adlibris. Lönar sig kolla förresten, ja tycker dom e både bra, snabba o billiga.

Pulsa sen hemåt genom drivor av snö tisammans me m&m. Dom har en liten lurvboll hos sig några dar så vi tog en sväng ti hundgården. D va roligt o sååå fint me solsken o all snö, men d ble kallt efter ett tag.


Ja, o nu sitter ja här o väntar på sonen. Va konstigt d känns när han int e här....(e man nånsin nöjd elä..)


Anyway, tibax ti jobbe. Nedanför siir ni va sonen fick ti stånd medan ja baka foccacia o blanda fruktsallad. D e tavlor, tuuusentals miniatyrtavlor. Ganska häftiga va?

 



Av Loppan - 22 februari 2010 09:07

Plocka ner mig före ja faller, elä stick en nål i mig före ja exploderar   

Jäklar vikken fiilis! Fick höra hur begravningen gick....d kommer ja o suuga på läääänge. Strålar som en   


D e Måndag ida, full rulle i Flätans kök. Snön vrääääker fortsättningsvis ner, ha int sitt så mycke snö sen ja va riktit liten. Men vem bryr sig, förr elä senare smälter den. Va som helst e ju bättre än slask o grå sörja.


Pompösa kramar från mig mig o mig   


 

Av Loppan - 21 februari 2010 15:22

Alltså ja älskar Söndagar!!!! Vet int vafför, d går lixom int rikit ihop, men ja tror d e för att söndag e min absoluta slappardag, o ja vet att ja int ska - int vill - int kommer att göra absolut nånting, men ändå får ja en himla massa ja int alls vill göra gjort...myskot. Kan väl hända att ja e glad att bara gå omkring "utan att slava för klockan" för att ja vet att ja imo igen får fara fram som en vettvilling på jobbe... Men d e sant, på nå konstigt vis blir ofta veckans slappaste dag den mest effektiva, om man tänker på stuff som lixom int e såå najs att sköta. Ändå går d smärtfritt på söndag, bara för att d e söndag elär? Int fattar ja.


Ida ha ja iaf hunni gå omkring här heeela dan o bara sitt seg o oattraktiv ut i mina gamla lumpor, sen badat tills min skrynkliga hud höll på att skilja sig från kroppen, o ändå ha ja både bäddat om, vikt in byke o bykt o hängt opp nytt, diskat otaaaaaliga maskiner disk o fått undan rent i skåpena, spela dumma ilskeframkallande dataspel me sonen o myyycke myyycke mer   .


Najs visst? Ja ääääääääääälskar Söndagar!

 


Tuddeluuu-loppan

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Skapa flashcards