Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 16 januari 2010

Klädskåp & Pizza

Av Loppan - 16 januari 2010 18:24

Glutenfritt parakalååå.

Nu ha ja då äntligen testa laga glut.fri pizza. Ja va skeptisk fram till ida, men nu vet ja bättre  .


Här kommer recepte om nån vill testa. D va faktiskt ingen större skillnad från vanlig pizzadeg, o själva degen va 100 gånger lättare att ha o göra me. Ja som trodd ja aldri sku få äta god pizza mer e RIKTIGT nöjd, o sonen åt me god aptit han me.


 


GLUTENFRI PIZZADEG (räcker till 2 normala pizzor)


2 dl vatten

3/4 påse torrjäst

1/2 dl olivolja

1/2 tsk salt

3-4 dl glutfritt mjöl

1 msk fiberhusk


Blanda husk o vatten o låt stå ca 15 min. Blanda sen i resten o kör tills d e en deg. Jäs under handduk 30 min. Kavla ut o fyll bottnarna.

Grädda i 250 grader 13-15 minuter.


Märker ni va ja bloggar ida? o heeeelt ensam här ute i bloggosfären, ingen verkar ju hitta hit mer, (okej vissa gör ju d men....)

Ha haft städdille oxå ida, förutom alla andra. Rensa o ordna opp mitt klädskåp så d nu siir ut så här:


 


D kanske siir råddigt ut i era ögon, men tro mig, d e vääääldigt prydligt just nu. Faktiskt däfför ja måste ta ett foto, så ja kommer ihåg hur d HA  SITT UT   .

Hadd ut allt, vände o vred, slängde en massa o vek varendaste en t-shirt i olika högar. Vaddå skönt nu? mmmmm, man e nöjd.


Nu ska ja sii Sune me Nunski, sen blir d Beck i bedden.


kramar ti er alla


loppan



 
 
Ingen bild

micke

17 januari 2010 06:05

hej i stan!
här på landet allt fridfullt :-)
skalla snart starta me sonen till hesa, en hel dag med handboll,skall bli jätteroligt :-)
hördu , den där pizzan? va det majsmjöl?,blev det (bottnet) bra efter att varit i ugnen?
kan du dela den hemligheten tror du?? snälla..

 
Ingen bild

micke igen

17 januari 2010 06:07

där ser man att jag går på medisiner haha.. glutfritt mjöl, jag ville ju att det sku ha varit bara majsmjöl så nån annan sku ha testa före mej,ha.ha..riktit seko altså!!!

 
Ingen bild

meduciner-mediciner

17 januari 2010 09:26

d va vanli gluttfri mjölblandning den här gången. Ha fått buntar me recept härifrån o därifrån, o allt ska ju testas.
Botten ble skitbra, ljusare i färgen än normalt men på smak o konsistens märktes ingen skillnad!

 
Ingen bild

Anonym 1

17 januari 2010 11:56

så fint att man kan laga pizzabotten med sånt mjöl! Faktiskt. För pizza skulle du säkert ha börjat sakna annars. Det är bara att experimentera o försöka sej på nytt nu. Tur att du är "alan ihmisiä"!

 
Ingen bild

vän

17 januari 2010 12:04

Egentligen har du ganska trista färger på dina kläder, av bilden att döma! Ingenting grant och sprittande som du själv? Fast du strålar o lyser så mycket själv att det kanske är bäst att ha litet neutralare kläder!

 
Ingen bild

L8

17 januari 2010 17:28

Jå nä, ja ha väl aldri vari jättedramatisk me mina kläder. Man e ju en sån T-apa själv :-P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards