Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 11 januari 2010

Motivation & Balans, kaikki hukassa

Av Loppan - 11 januari 2010 09:09

Förlåt mig kära trogna (om ni nu e mig trogna...) bloggläsare. Mitt bloggande e sig inte likt.

Motivationen e utbytt ti Måndagsmorkkis. Balansen ha blivi en truddeluttlutt blott. Ja trodde d va höstdepression dom tala om, men efter d tyxx vinterdeppe komma. E d dax för vårbomben sen elää?

Nå neeej, så jävla bad e d väl int. Men tiräckligt bad för att ja int ska ha lust att sitta här o va finurlig iaf.


E ja faktiskt en av dom där borttappade själarna som aldri får nån sorts ordning på sitt liv?


loppkramar

 
 
Ingen bild

året-runt-psykfall

11 januari 2010 11:09

Ordning på sitt liv, vem har väl det? Påstår nån det, så är det lögn! Och efter höstdepressionen och julpsykosen följer normalt vårtröttheten som varar tills....here we go again!

 
Ingen bild

ett till psykfall

11 januari 2010 11:43

heeeejj,, vi är ju många därute som har samma symptomer :-)
lighten up! allt blir bättre :-)
det vet du ju :-)
en sötnos som du skall inte behöva vara deppig :-)

 
Ingen bild

L8

11 januari 2010 11:51

kanske ja sku öppna ett psykfallsforum iställe för min stegnerande blogg....(va betyder förresten stegnerande?e int rikit säker...)

 
Ingen bild

marulken

11 januari 2010 12:40

hihi det heter annars stagnerande och betyder visst avtagande...

Oroa dej inte, det ska ju gå upp och ner här i världen! Annars skulle man inte förstå att sätta värde på uppgångarna!

 
Ingen bild

det där andra psykfallet

11 januari 2010 14:17

höördu! L8.. Du är nog ingen borttappad själ,faktist int, skulle kunna räkna upp minst 100 saker som skulle stöda det.
Och ordning på ditt liv, det kommer du att få, det är kanske t.om på gång, jag tror att då man börjar få ordning på livet så kommer dom här stunderna med negativa,skrämmande tankarna fram, för man måste ju bearbeta dem för att kunna nå det goda i livet? låter det någårlunda förståeligt?
Jag är någåt av en pro på det här med morkkis! Har lidit av det så länge jag minns,aldrig har jag hittat ett botemedel för det,bara försöka leva med det, med skrala följder, det jag lärde mej var att alkoholen iaf. inte hjälpte, bara gjorde det sämre och desto hårdare då det igen blev "vardag".
jag försöker inte predika till dej om alkoholen :-) det skall du inte tro, det är var människas egen sak, man vet väl själv om det blir ett problem?
Hörduu, jag hoppas innerligt att du rycker upp dej ur det där mörka hålet du sitter i just nu, om du behöver hjälp så säg till :-) jag hjälper dej gärna så gott ja kan, men jag vet att du är en stark människa som klarat det mesta själv, och det kommer du säkert att göra nu med.
huh, helvete vilken radiramsa jag skrev om kanske bara en bagatell? inte vet jag,, :-) riktit JÄVLA STORA VINTERKRAMAR TILL DEJ VÄNNEN,. ALLA SAKNAR DEJ DENDÄR LIVSGLADA LOPPAN PÅ BLOGGEN....

 
Ingen bild

systertillsvidareyster

11 januari 2010 14:56

Hej vännen!Försök se framåt bara.Tror det hör till att vi "känslomänniskor" som funderar på än det ena än det andra,får dras med både känslosvall och känslomorkkisar...Bryr man sig mycket får man nog lida mycket...så känns det ibland.Sen igen kommer stunder då man får njuta av att man vågar öppna sig och visa sina känslor.Så bit ihop du,kämpa på...ingen har sagt att livet skall vara lätt...kramar av en som vet.

 
Ingen bild

korken

11 januari 2010 21:14

Herkkas i vääärlden psykfall nr.2 därute. Insåg just att d ju e pga DIG o dina välvalda små ord mor min nu tror att ja börjat supa :-D

 
Ingen bild

mor i vintervackra skogen

11 januari 2010 21:16

Hör du nu! Strunta i den onda avundsjuka elaka världen, och laga dig frisk!!! Ring till doktorn!
"Upp med svansen" sa allas vår momi alltid o log så rart, fast hon ibland var jätteorolig för oss alla och säkert snarast grät inombords! Och nu säger jag "Upp med nosen över vattenytan också!". Allt blir så bra, så braa bara du har ro att vänta och ta det lugnt! Dom säger ju också att "hiljaa hyvää tulee".
Du ska veta att det är massor med folk som saknar dina glada lustiga bloggerier! Och jag är säker på att dom vill läsa mindre glada skriverier också!
Kämpa på, fast det säkert inte alltid är så lätt att vara en liten loppa!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards