Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 26 februari 2009

rolling rolling, too fast?

Av Loppan - 26 februari 2009 17:07


Hepp!

Måst nu först av allt be så mycke om ursäkt för den abstinens ja orsakat dig (o mig själv) ida. Blogga gratis meddela igår att bloggarna kommer att va avstängda under natten, men tydligen ble d förlängt, för åtm jag ha int kommi in alls ida före just nu för en liten stund sen. Skit samma, bättre sent än aldri ju ;-)

Som jag har skrubbat ugnar ida sku ja ändå int ha hunni blogga tidigare :-)

Vädre ida suuger, d slaskar o snöar o halvregnar om vartannat, snön smälter (just passligt ti ungarnas sportdag imo, me pulkaåkning, skidning o skrinnas...), men annars mår vi prima.

Mor i stugan (elä va hon nu brukar kalla sig..) läser Lasse Maja me Nunni o ja sitter ju här, o försummar mina uppgifter som mor ;-)

Nåneeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej, trodd ni d? ja ha precis trollat fram kvällens middag, kyckling me majs o jordnötter. Tror faktiskt d kommer o va supergott, använd en jordnötspasta ja hitta i Chinamarket. Ska si senare, om d ble ätbart o vi alla överlever kanske ja knapprar in recepte senare, om ja nu minns allt ja slängd i ;-) Använder väldigt sällan recept nuförtiden. Kan hända att ja int hinner blogga mer ikväll förresten, ska baka kex att pilla i sonens matsäck imo bitti ;-, men vill ni ändå ha recepte kan ja skriva in d senare, d e bara att piiipa till!


Nåjo, hur ha din dag vari då? e allt som d ska elä bättre?

Måst ännu bubbla ur mig lite stolthet, d har o göra me vinet....

Vinet ja....vi sku ha en flaska vin ida, sa mor min. Sagt o gjort, styrd mot Alko. Enligt mina vanliga orubbliga seder o bruk for ja hyllor opp, hyllor ner, på jakt efter den perfekta etiketten :-D (kan int göra nå åt d, ja ha allti valt vin efter etikett)

Mor kom me många förslag, båda sämre o bättre tror jag, int för att ja kolla så noga, ja hadd ju ett uppdrag. O JA HITTA DEN! den alldeles perfekta flaskan. Bilden nedanför e int jättebra, men jag tror ni fattar galoppen. D här va vinet ja SKU HA! fattar int va d e, men vissa vinflaskor lixom ropar på mig, elär etiketterna kanske d e, som viskar..

Mor va MYCKE skeptisk, mycke pga att flaskan kosta lite på 10 e vikke e lååååångt över hennes rimligheter, men d sket ju jag i. Tripp trapp trull ti kassan, o så va d bara o hoppas på att vine sku va bra (annars får man ju äta opp d många långa år framöver)

O vine e svingott! faktiskt, faktiskt. Jo faktiskt faktiskt. O nu ska vi börja äta före flaskan e tom o kasserullerna fulla. Sånt passar sig ej.


Kramar i mängder o ha en skööön kväll!


Loppan



 
 
Ingen bild

mor i stugan

26 februari 2009 18:12

Nog var det ju ett riktigt riktigt gott fylligt vin. Men värt sitt pris? Kanske...

 
Ingen bild

Linda

26 februari 2009 18:29

Åh! Man blir ju riktigt glad i magen bara av att se etiketten, vad ska man inte bli av vinet sen!? ;)
Kära tomten, jag önskar mig en rosa cykel med cykelkorg... =D

 
Ingen bild

Löppz

26 februari 2009 18:44

tja du linda, en tomte e ja int, men vine kan du få testa i mitt underbara sällskap nån vacker elä mindre vacker dag ;-)

 
Breezie

Breezie

26 februari 2009 21:28

Vin... Ja det var gott en gång i tiden, öl lika så. Nu mer på senare dar får jag bara ont i magen av alkoholhaltiga drycker, tyvärr för ett glas rött är ju himlans gott till en matbit och vad är inte en kall öl en varm sommardag. Jag brukar trotsa magen och ta en kall en när solen gassar ;)
Det finns goda viner som inte kostar så mycket men det är klart, vill man ligga på topp då kostar det ;) och det kan det väl få göra om det smakar bra.

http://Breezie

 
Ingen bild

mor i stugan

26 februari 2009 21:48

Jag håller nog med Breezie i alla fall att det finns jättegoda viner som är riktigt billiga också!!! Men då måste man både känna litet till druvorna och pröva sej fram.

 
Annette

Annette

27 februari 2009 01:05

Tjingeling på andra sidan farvattnet! Aha DÄRFÖR det inte gått att skriva här tidigare.. Eller jag kom inte in ens på din sida i morse :( Jävl.. skit sidor ;)
Här har varit fullt upp hela dagen och inte haft en chans att sätta mig ner med bloggen men det får bli skärpning i morron på det :P

Hoppas du haft en kanonersdag ;)
Nu gäller sängen och kudden för mig. SÅ Go natt min vän och sov gott.

Kram

http://arom.blogg.se

 
Ingen bild

mårånloppan

27 februari 2009 07:02

-anette:kanoners e d o kanoners blir d, nu funkkar åtm bloggen som den ska igen ;-)
-breezie:d va ju int meningen att ligga på topp, d baa ble så ;-P

 
Ronny

Ronny

27 februari 2009 08:13

Tack för ditt besök och mycket tack för info om Kreta. Hoppas se dig här snart igen.
Jag har en likadan blogg som jag skall flytta över till här: http://ronnysreception.blogspot.com/
Ge mig din mening. Ha en trevlig helg.

http://www.metrobloggen.se/krhnke

 
Ronny

Ronny

27 februari 2009 08:28

Jag har mitt företag att sköta också, då blir det lätt häcken full.

http://www.metrobloggen.se/krhnke

 
BarbaGul

BarbaGul

27 februari 2009 18:22

Men satan så gott!

http://barbagul.blogspot.com

 
BarbaGul

BarbaGul

27 februari 2009 18:35

Fuck, jag kommenterade FEL inlägg! Skulle vara den med pastan! Hahaha!

http://barbagul.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards