Loppan & Livet

Alla inlägg den 12 februari 2009

Av Loppan - 12 februari 2009 19:57


Kalispera kalispera,


Lovat e nästan gjort elä bord åtm va d, däfför inleder ja nu, när lugnet lagt sig i denna lilla lya, min utlovade lista, 5 fucking fantastiska fladder.

Ja ska försöka göra d kort o klart, men som vi alla vet har ja stora svårigheter me att hålla mig ti ämne när ja bloggar ;-)

I d här blogginlägge ska ja ta opp 5 saker som ha snurrat väldigt mycke i mitt huvu nu lately, (d sku egentligen va 135, men för att hinna göra d ikväll rensa ja lite så bara dom absoluta topparna ble kvar).

Let us begin:

1.Jag har nu köpt min kryddhylla. Kanske en bagatell för många, en ren skitsak för andra, men för mig nåt väldigt viktigt o betydande. Nu har ja en liten kryddhylla i mörkbrunt trä, me 2 nyckelpigor på mittersta hyllan, som bara vääntar på att bli opphängd(a) i köket. Såg denna kryddhylla utanför ett kirppis på Slottsgatan, den kosta 10e o ja va SÅLD! Nu e även hyllan såld o vi kan fortsätta va sålda tisammans här på strandgatan :-)


2. Ett sketet hem. Jag har under min amöbaperiod kunnat konstatera följande: "om ditt hem tilltalar dig även som vällldigt sketet, då måste d väl vara ett himmla bra hem??" Rätt eller?


3. Inse & Acceptera. Jag har vi den höga åldern av 31 (o halvt) insett att ja äntligen kan acceptera o tillåta mig själv att vara nöjd me mig själv, wooow! låter konstigt? int vet ja, men d känns stort. Saligt lycklig är jag över att änligen verkligen KÄNNA att ja e nöjd me mig själv som den Loppa jag e, som den mamma ja e, den bagare, kock, lärare, handledare, vän, släkting, bloggare, fiende, ja whatever ja nu e.


4. Herreguud ja glömd! Jag minns faktiskt int va fladder nr.4 va :-O

Soriiiiiiiiiiii


5. Tortilla-fladder. Recepte ja lova :-)

Alltså d här recepte testa vi bara på skoj, för d lät o verka sååå roligt lätt. Resultate va lååångt lååångt över förväntningarna, ja ska definitivt göra denna rätt igen! 

Du behöver alltså:

-ett paket tortillor (6-8st)

-malet köttsås (vitlök,lök,kött,tomatkross+puré,paprika,köttbuljo
ng,tacokrydda...va du nu brukar krydda me, o så gärna majs elär bönor)

-riven ost & oregano om du vill


Smörj bara en rund ugnsform (en kakform utan botten gick utmärkt) o varva tortillor, sås o ost. Överst rejält me ost o oregano o så in i ugnen. 225 grader ca 20 minuter.

Verkligt gott me en grönsallad o lite punkku till ;-)

Rekommenderas varmt.


Där va deeee ja, fünf Flädder från mig ti er. Hoppas ni fick nå av allt detta pränttas, nu ska ja ha lite shower power o sen ska ja göra nå annat...


tusentals små loppkramar

L8




Av Loppan - 12 februari 2009 12:09


Hejjulivejj!

Här har ni mig igen, o där har ja dig igen. Mucho tack för att du tittar in, d uppskattar ja allti.

Svåra tider för en bloggare som jag. Tiden rinner mig ur händerna o den lilla som blir kvar sover ja känns d som. Trött o kraftlös som gammal amöba. Mycke nära att ja försov mig imorse, men icke :-D. Int så man nu behöver gratinera mig men glad e ja iaf.

Ja ha börja fundera på om d kan va nå som gått snett i mitt lurv ti huvu. Som att tex hjärnan håller på o förmultnar elä nå, demensen som tar sina stormkliv mot mig. Demens vi 30 (okeej okeeej, 31 då....o halvt)??? e d möjligt? hört om nå sånt nån?

En dag tappa ja bort min telefon när den låg framför mig på borde!! igår hann ja int mer än komma in genom dörrn så hadd ja förlagt den, att glömma vantarna o märka d precis när ja stängt ytterdörrn ha börja bli mer standard än undantag. Vet int rikit va ja ska ta mig till, så ja bara råddar vidare i vanlig takt ;-)

Men ändå....

Ja håller på o smider fram en fabulöst fantastisk blogg till ikväll, ska hoppas att ja KOMMER IHÅG att skriva den :-D. I den ska ni bland annat få läsa om lite av d fantastiska fladder ja varit upptagen me den sista tiden, få lära er hu man lagar en allllldeles supergod tortillarätt snabbt som Rut o enkelt som cykeltramp, o... så minns ja int va mer de va, men d kommer för 1a gången någonsin att bli ett nästan planerat blogginlägg!!! Detta ha ja aldri prova på förr o d kan hända att d int blir nån succé. Skit samma, går d åt helvete skriver ja som ja brukar, tankarna precis i den ordning o fart dom ploppar fram. Blogg blir d i vikke fall som helst ikväll, för d e LEDIG KVÄLL, o såna e int helt vanliga nuförtiden....


Pssst, ja just d jaaa, ja höll på o GLÖMMA, va faan ha Frank gått o flytta in i mitt badrumsskåp för????


KRAAAMAR

Lotta


Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards