Loppan & Livet

Alla inlägg den 16 februari 2009

Av Loppan - 16 februari 2009 18:58


Kuckuu!

hej på dig, igen. Ha måndagen förlöpit utan katastrofer? Här ha d gått okej. Börja dock me böl o tårar imorse då Nunni åkte iväg me föräldrarna. Först böla jag, så böla han, så böla vi tisammans o så fortsatte d. Ja veeet ju att han har d bra o roligt där, o d vet han själv oxå. Men men men, vi bara haaaa blivi så paita & peppu (skjorta o rumpa om den översättningen e ti nån nytta) som mor o son kan bli. Ja älskar d, ja älskar hu mycke ja älskar honom. Ha fundera mycke på d där ida, kärleken en förälder känner (elär INT känner....läs lördagens inlägg..) för sitt/sina barn. D måst ju nästan va d vackraste som finns i världen, elär? möstiskt va sentimental o pjållrig ja e ida, d e väl bara för att d e 1a kvällen utan Nunni. D blir bättre, ja lovar ;-)


Efter jobbe ida va ja äntligen o köpt en ny mugg åt vår lilla diskare på jobbe, han me downs. Han lär använda min mugg allti då ja e borta o han bara e så himla söt o rar så ja ville ge honom nånting. Då e ju en mugg bra, dessutom e den full me klockbilder o d passar vår C sååå bra för han går o tittar på klockan ren från 11.00 ibland o funderar på när han ska hem :-D

Helt underbara dom här människorna! Ja e såå glad att ja via jobbet på Kringlan fått möjlighet o chans att umgås o jobba me dom!


Passa på o gå ti bibblan för mig själv oxå ida. Låna lite böcker ja behöver ti greek o så 2 (nu kommer nån av er att falla av stolen..) psykologiböcker!!!! :-O

Faktum e att ja som yngre (ha ja vari ännu yngre?) va hemskt intresserad av psykologi o speciellt barnpsykologi. Live hadd ju sen sina andra vägar för mig men nu låna ja iaf en bok som heter "bli ditt bästa jag" o en annan på finska som handlar om barnets utveckling. 


Ska baa hänga byke o slänga min slitna kropp i duschen. Sen blir d sängen o läsa. Vällllldigt länge sen ja läst nå annat än Gorillan & Jonna, William & Vild-Jam elä Lasse&Maja ;-)


Pussar o Kramar på er alla, var o hur ni än befinner er!

o så sov gott sen när d blir daxx


Loppan


Av Loppan - 16 februari 2009 10:07


Hej igen,

Ny Måndag, ny Vecka.. o viKKen helg man har bakom sig...

Hittar int orden för att beskriva den bäst, kanske dom kommer..kanske lika bra elä bättre om dom int kommer...;-P

Ensam hela veckan, Mano åkt ti Åland i morse. Vikken avsked, han böla, jag böla. Saknar honom någo ofattbart ren nu. Min lilla unge...


Ja återkommer nog senare när ja ... .... ...... ;-)


Småtrötta kramar från


SonLös

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards