Loppan & Livet

Alla inlägg den 18 februari 2009

Av Loppan - 18 februari 2009 15:39


Hej igennnn :-)

Ja vet att ni ha vari här ida, ni därute som viker in här lite nu o då men gör d så tyst så tyst så ja int hör d över mitt kastrullslammer. Int gör d nå, visst smyger ja här ja me, titt som tätt, men för d mesta lämnar ja faktiskt efter mig nånting ;-)

Dagens kap e int blåmärket, utan sesamoljan. Som ja fick ränna för den! Men lite frisk luft skadar ju som känt int, o vädre ida e nästan överdrivet fint. Hitta olja i Stockmann, men den kosta över 7 f...... euro o d tänkt ja INT betala för en ynklig skvätt olja, så ja styrd mot China market för o kolla läge där. Som vanligt  gick d int alls att bara gå in där o kolla om dom har d man söker, nej, man måst gå runt o titta genom alla hyllor, alla diskar, känna på alla påsar...

D e roligt i sånhärna butiker, ja älskar dom! Hitta min olja, samma flaska kosta 2,80.......... Hitta oxå (man kan ju int heller gå ut därifrån me bara d man sku ha..) en hiskeligt intressant jordnötssås. Måste testas.


Nu borde allt för kvällens middag finnas. Linda gick till o me o försa sig om en vinflaska hon har hemma....så nu finns ingen återvändo :-D

Vi ska woka ikväll. Recepte hitta ja på Tasteline o åtm vi tycker d låter bra. Nu hänger ju allt på TOFUN!


Hungri e ja ren (fick igen ida mina 2 standardkommentarer, den ena om att ja allti e hungri, den andra om att min näsa e lång) så ja ska bege mig mot duschen nu så ja kommer iväg.

Förresten undrar ja, e d nån som VET va tofu egentligen e?!?! Ja skrev tidigare att d egentligen e en svamp , för d läste ja på en sida, men ja tvivlar lite, d står ju överallt att tofu görs på soja!


Skit samma, tofu som tofu. Ikväll ska d åtm testas :-)


Oj klockan e ren 5 hej hej!!


Sesam-Lotta





Av Loppan - 18 februari 2009 09:57


Häj du min trogna vän!

En strålande Onsdag e i full gång. Kanske d jaa, åtm skiner en stråålande sol på vår himmel o mitt huvu e just nu fyllt av en enda stor strålande idé :-)

Ja kom nämligen precis på va min nästa tatttuering ska va (sos sos sos) ((sos e mitt sätt att uttrycka euforisk lycka, kommer från en studsande sköldpadda på msn))

Alltså den här tatueringen kommer o bli ÄNNU bättre än den förra ja gjorde som resultat av ett plötsligt infall, o som ja oxå e väldigt nöjd me. Ja bara vill iväg nu o få d gjort, känner mig ivrigare än än hel hjord bengetter. Nästan löjligt, men d bjuder ja på, ida ige...

Annars då, onsdag e som onsda ska. Kokat köttsoppa o bakat batong. Ikväll blir d Lindas residens o midda där. Kanske kanske en liten hink (där står egentligen slurk) vin då d nu e onsdag. Lill-lördag e d ju bara en gång i veckan ;-)


Snart kommer min Nunni hem! Okej, d gör han int...men åtm ha ja klara halva veckan på egen hand. 

Dammlorvarna bara flyger runt hemma hos oss. Man tycker kanske att ja sku ha haft tid att städa nu när ja ha vari ensam...men sini nej, ja ha tatt sportlov ja me. Bara slappat o läst o VARIT. Ja börjar lära mig :-)


Ja sku ha lust att plita ner några ord om flyktingpolitik o alla tankar gårdagens debatt på tv väckte i mig, men har på känn att d blir väldigt mycke mer flumm än ni e vana vid, o dessutom i en otroligt råddig form, så ja låter nog bli. Måst låta saken smälta lite först.

Men alltså lite om d, d va ett program där dom diskutera d här me hur invandrarna "lärs" in i vårt system, hur o vem som ska anpassa sig ti vad osv osv. En massa olika människor, från olika länder, me olika kultur o olika religion, me ännu mer olika åsikter o tankar. Jösses, d ble någo man kan kalla diskussion! Ja e int rikit säker på var i allt mitt rådd ja befinner mig, men tror ändå ja håller på att d e fel att landet invandrarna kommer till börjar anpassa sig för mycke ti invandrarnas religion, kultur, seder o bruk. Ja menar, finland ska väl ändå förbli finland? Klart alla ska anpassa sig, d e ett måste när människor kombineras, men lagstiftning o sånt, d ska väl ändå..äh, ja visst ju att d sku gå så här. Ja spårar ur o vet ti sist int va ja talar om. Men intressant e d onekligen. 

Återgår nog ti min köttsoppa nu, den e finlandssvensk iaf :-)


Psst, måst tillägga att ja absolut int e rasist. Bara intresserad


Kramar

Multi-Strålar-Loppan




Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards