Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 20 februari 2009

Drinklistor, impulser o annat..sånt

Av Loppan - 20 februari 2009 08:54


Hej o gumårån o hej i hatten,


Nu måst ja bara skriva, men ja varnar er, d blir ingen bra blogg. Ja e int alls samlad, int så där kolugn(...) o sån som ja brukar va. E helt sprillans sprollans spralli o sprattli ida. Först av allt, vill ja tacka Pjotr, ja hadd en helt superbt kiva kväll igår, helt jättekiva (fast du tyckt den va så dääär..., så tack, d hoppas ja vi gör om.

Igår sini, gick ingenting som ja hadd tänkt mig :-)

Träffa Peter kl.16.00, efter en lång hård kamp me gelatinet. Sku ta några lonkkun, tänkte ju jag...

Från Rento ti Lehmä (en pub som heter cow där allt går i temat "ko"), där vi vald o vraka bland drinkarna på listan. En o en o en lixom. D ble blue rosca (helt superb drink elä grogg elä va d nu heter som ju dessutom måst va superbra för ögon o annat då den innehåller blåbär som d ju kryllar av antioxidanter i, elä någo...), dancing cat, (god även den, fast den smaka så mycke konstgjorda hallon så d sved i ögona), surfbrädor o Alexandrarararar, va mer....jo en nä int minns jag. Peter drack bara bögdrinkar.

Sen sku ja gå hem, igen, men d fick ja ju int... så d ble kuka (o ja kom in den här gången!!!), där ännu en lonkku (bara för o kolla om dom e lika överallt) o sen sku ja faktiskt ha min räksoppa, elä så va d här före kuka, men räksoppan köpte jag, OCH så va vi en sväng ti Bald Fellows, elär heter dom kanske bold? o ja kanske kanske KAAAANSKEEEE får min tatttt idaaaa.

Herrreguud, ja bara bubblar ida, kanske int ens bubblar mer, d bara fragdar (fradgar?) ur mig. Hu kan ja ha så mycke o säga? e nån intresserad?

Skit samma, d e ju ur mig ren ;-) sent o göra nå åt saken.

Hadd tänkt göra en lista på drinkarna vi testa, me bild o recept, men d ble ju int så...kanske kommer, vi får la seeeee

Men heejjj, så kom ja just på, vi va ti Rokkibaari oxå, en sak ja int alls förstår, men nu ha man ju sitt den oxå....;-)


Nu ska ja försöka samla mig, lugna ner mig lite o gå o kolla på frestelserererrererena i ugnen.

Hoppas ni har en lika faboluöö, oho, faboluuu, oho igen, fabulööös (hur FAN skrivs d egentligen???) Fredag (fick ja åtm rätt) :-) som jag!!


LoppaKramar






 
 
Ingen bild

Pjotr

20 februari 2009 09:54

- Snygg hatt.
- Frozen strawberry daiquiri.
- Bögdrinkar=sofistikerad smak ;oP
- BF före räksoppa före Kuka =o)
- Ja Tyckt int alls de va sådär, jag hade skitkul/seriöst intressant.
KRAM.

 
Ingen bild

L8

20 februari 2009 10:29

Hej Pjöttr, roligt att du e här o slirar.Jo visst fasiken e hatten snygg, ska köpa en egen ida, men d vet du ju ren ;-P
seriöst intressant låter intressant...

 
Ingen bild

undrande

21 februari 2009 09:48

men int e väl Peter bög?

 
hienoooooo!!!

hienoooooo!!!

21 februari 2009 22:35

vitsi nyt kyl varataan se tatska aika meil ja käydään laittaa ton korvan taa ne kuvat!! ja sata muutakin!!!

http://marimimi.blogit.fi

 
Ingen bild

osofistikerad, lite nog

22 februari 2009 10:46

näää undrande, peter e bara sofistikerad säger han...;-P
Kylläpä vaaaaan, ja taaatusti mennäään :-)

 
Mangeltussen

Mangeltussen

22 februari 2009 20:09

Då är minsann jag också bög...

http://www.lucifer.se

 
Ingen bild

loppan

22 februari 2009 20:51

h aha aha, mange, ja sku säg d, en bautabög :-)

 
Ingen bild

annan tusse

23 februari 2009 11:16

jaså det är det som är grejen..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards