Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 19 februari 2009

UTMANING

Av Loppan - 19 februari 2009 11:03


Vaknat (i tiiiiiiiid), pallrat mig ti jobbe o fixat lunch. Nu e d verkligen dax att ta itu me UTMANINGEN. Orde utmaning ha kommi opp flera gånger den sista tiden, i både den ena o den andra situationen, men utmanad på bloggen, d ha ja aaaldri blitt förr :-)

D e däfför ja me stor förtjusning nu ska skriva ner mina svar, elä bidrag, elä va d nu kan tänkas heta. Ha int helt o fullt fatta va utmaningen går ut på....(vem e förvånad?) men här kommer nu mina 5 för mig oätliga förslag:

ska oxå tillägga att d här INT va lätt, ja e nämligen någo väldigt nära ti en allätare ;-)


1. fårhjärna

2. rökt färsk torskrom

3. friterade insekter

4. vitlöksglass

5. ballar o andra mindre aptitliga könsdelar


Där va dom. Gott elä int? d vet bara ni.

Försto att ja nu ska skicka vidare d här ti 5 personer, ååå va glada dom utvalda kommer o bli :-P


Vassegoda (ni vet hur ja tycker om er, trots detta...)


Jezz

Breezie

Tomas

Mange

RituPitu


Puss Luss, over & out, nu jobb, (en liten stund åtm, sen e ja kanske tibax) ;-P


Utmanar-Loppan






   

 
 
Annette

Annette

19 februari 2009 11:24

Men nu kommer en rad med säkert helt opassande ord men med tanke på ditt val av maträtter så har jag rätten på min sida att kommentera det här *asgarv*
fy fadderittan yeck satan vad äckligt jag spyr och går och dör eller blääääääääääää haha

Fattade inte heller vad utmaningen gick ut på, men har i alla fall haft rätt kul av maträtterna folk väljer som sämst ätliga. Trodde inte ens vissa av maträtterna existerade haha


Knackar huvudet idag eller var alkoholintaget reducerat i går? hihi ;)

Ha det gott idag!
Kram från Värmländska skogarna

http://arom.blogg.se

 
Ingen bild

knack-loppan

19 februari 2009 11:29

huäck ja, va folk äter i världen....
Inge knackande här, mår fineprima!

 
Ingen bild

stefan

19 februari 2009 15:44

Haru kollat på "Fear Factory" när det gäller din lista? Jag har ätit dagens på ABC och finskt julbord hur mycket pengar får man för det!? ;P

 
Breezie

Breezie

19 februari 2009 15:45

Vad är det här för mat? Det är ju ingen mat!!

http://Breezie

 
Yvonne

Yvonne

19 februari 2009 19:12

Finns det mera aptitliga könsdelar? :)

http://www.bloggen.fi/yvonne

 
Mangeltussen

Mangeltussen

19 februari 2009 20:50

Fattar inte jag heller, men kanske du menar om vi käkat detta...

1. fårhjärna - Inte fårhjärna, men grisgärna

2. rökt färsk torskrom - Smakat och smakar skit ;-) det minns du

3. friterade insekter - Testat larver som var friterade, inget äkligt...

4. vitlöksglass - Nej, men vitlöksnaps på väg till Tallin... Urrrkkkk

5. ballar o andra mindre aptitliga könsdelar - Har testat att koka, steka, grilla unggalatsballar, det smakade lika gott som ni tror...

Ha det bäst

Kramen och so on

Mange B

http://www.lucifer.se

 
elina

elina

19 februari 2009 23:46

Oj, jag läste några av dina inlägg, jättebra skrivet! Vilken fin blogg du har :) jätte bra verkligen!

http://elinanilssoon.blogg.se

 
Ingen bild

loppan

20 februari 2009 08:48

Höddu Breezie, allt e relativt, så även mat ;-)
Yvonne, aptitliga könsdelar....låter intressant o fladdermaterialiskt
o Mangeltussen, vitlökssnapsen...den va d tal om igår, faktiskt nästan d enda i alkoholväg vi kom på som e ODRICKBART. Fy faaaaaaan....
Men va e en unggalat, elä mena du undulat?
TUSEN TACK Elina, d värmde både hjärt o sjärt d du skrev!
kram

 
Mangeltussen

Mangeltussen

20 februari 2009 23:07

Kanske det skulle vara Pungkulor från ett ungt svin, dock inte från mig...

http://www.lucifer.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards