Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 12 februari 2009

5 Fucking Fantastiska Fladder

Av Loppan - 12 februari 2009 19:57


Kalispera kalispera,


Lovat e nästan gjort elä bord åtm va d, däfför inleder ja nu, när lugnet lagt sig i denna lilla lya, min utlovade lista, 5 fucking fantastiska fladder.

Ja ska försöka göra d kort o klart, men som vi alla vet har ja stora svårigheter me att hålla mig ti ämne när ja bloggar ;-)

I d här blogginlägge ska ja ta opp 5 saker som ha snurrat väldigt mycke i mitt huvu nu lately, (d sku egentligen va 135, men för att hinna göra d ikväll rensa ja lite så bara dom absoluta topparna ble kvar).

Let us begin:

1.Jag har nu köpt min kryddhylla. Kanske en bagatell för många, en ren skitsak för andra, men för mig nåt väldigt viktigt o betydande. Nu har ja en liten kryddhylla i mörkbrunt trä, me 2 nyckelpigor på mittersta hyllan, som bara vääntar på att bli opphängd(a) i köket. Såg denna kryddhylla utanför ett kirppis på Slottsgatan, den kosta 10e o ja va SÅLD! Nu e även hyllan såld o vi kan fortsätta va sålda tisammans här på strandgatan :-)


2. Ett sketet hem. Jag har under min amöbaperiod kunnat konstatera följande: "om ditt hem tilltalar dig även som vällldigt sketet, då måste d väl vara ett himmla bra hem??" Rätt eller?


3. Inse & Acceptera. Jag har vi den höga åldern av 31 (o halvt) insett att ja äntligen kan acceptera o tillåta mig själv att vara nöjd me mig själv, wooow! låter konstigt? int vet ja, men d känns stort. Saligt lycklig är jag över att änligen verkligen KÄNNA att ja e nöjd me mig själv som den Loppa jag e, som den mamma ja e, den bagare, kock, lärare, handledare, vän, släkting, bloggare, fiende, ja whatever ja nu e.


4. Herreguud ja glömd! Jag minns faktiskt int va fladder nr.4 va :-O

Soriiiiiiiiiiii


5. Tortilla-fladder. Recepte ja lova :-)

Alltså d här recepte testa vi bara på skoj, för d lät o verka sååå roligt lätt. Resultate va lååångt lååångt över förväntningarna, ja ska definitivt göra denna rätt igen! 

Du behöver alltså:

-ett paket tortillor (6-8st)

-malet köttsås (vitlök,lök,kött,tomatkross+puré,paprika,köttbuljo
ng,tacokrydda...va du nu brukar krydda me, o så gärna majs elär bönor)

-riven ost & oregano om du vill


Smörj bara en rund ugnsform (en kakform utan botten gick utmärkt) o varva tortillor, sås o ost. Överst rejält me ost o oregano o så in i ugnen. 225 grader ca 20 minuter.

Verkligt gott me en grönsallad o lite punkku till ;-)

Rekommenderas varmt.


Där va deeee ja, fünf Flädder från mig ti er. Hoppas ni fick nå av allt detta pränttas, nu ska ja ha lite shower power o sen ska ja göra nå annat...


tusentals små loppkramar

L8




 
 
Breezie

Breezie

12 februari 2009 20:48

Måste kännas otroligt skönt att du nu vid 31 (o halvt) äntligen kan acceptera o tillåta dig själv att vara nöjd me dig själv. Att du kan vara nöjd som den mamma, kompis mm du är och att du kan vara nöjd med det du presterar. Låter toppen tycker jag. Jag skulle också vilja känna så. Fast jag är inte riktigt där än. Jag är ju bara 30 (o 10 mån)men jag hoppas det kommer för mig också.
Kram på ré ;)

http://Breezie

 
Breezie

Breezie

12 februari 2009 20:50

Måste bara få säga också att Valentine´s Day betydet sååååå mycket för mig. På Valentine´s Day för 9 år sedan föddes min dotter, härligt.

http://Breezie

 
Ingen bild

loppzet

12 februari 2009 20:52

D ee faktiskt skönt, d e d!
Å va häftigt att va född på valentine´s!! ha ja int hört om nån annan som e. Då e man speciell ju ;-)

 
Ingen bild

vän av vin

12 februari 2009 21:14

jaa tortillapajen var faktiskt jättegood! bara vinet fattades.

 
Ingen bild

paj-L8

12 februari 2009 21:17

aj fan, d va en paj d va :-D

 
Ingen bild

vän av vin

13 februari 2009 11:35

nää int var det ju en paj. Nix

 
Ingen bild

rituratu

13 februari 2009 12:28

kommer int att våga visa mig om han är här på holmen;)

E slutare än vanligt som människa men de ska väl bli bättre!

Ha de bäst!å en alla hjärtansdagskram till lördagen;)

 
Ingen bild

mor i stugan

13 februari 2009 13:32

men Ritu inte är du väl rädd för Nunski Balunski? Världens goaste unge...

 
Ingen bild

L8

13 februari 2009 13:49

Höddu Ritva, du ha sagt dig va slut som människa så länge ja ha känt dig :-D lika mycke tycker ja om dig för d. Å så va d där int alls nå snällt sagt om Balunski. D e väl han som ska va rädd....;-P
Kram

 
Katinka

Katinka

13 februari 2009 14:03

Vilken lycka med sportlovet då! Själv har jag minsann sjukledighet. Inte riktigt lika bra, men nästan...

http://presentabel.blogspot.com

 
Ingen bild

rituratu

23 februari 2009 14:50

Rädd inte rädd men försiktig man vet aldrig hur din favopojke e men frågarn är skulle han kännt igen mig;)
Å liksom att skrämma honom för det mottsattakönet är int min uppgift;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards