Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 12 februari 2009

Frank i skåpet

Av Loppan - 12 februari 2009 12:09


Hejjulivejj!

Här har ni mig igen, o där har ja dig igen. Mucho tack för att du tittar in, d uppskattar ja allti.

Svåra tider för en bloggare som jag. Tiden rinner mig ur händerna o den lilla som blir kvar sover ja känns d som. Trött o kraftlös som gammal amöba. Mycke nära att ja försov mig imorse, men icke :-D. Int så man nu behöver gratinera mig men glad e ja iaf.

Ja ha börja fundera på om d kan va nå som gått snett i mitt lurv ti huvu. Som att tex hjärnan håller på o förmultnar elä nå, demensen som tar sina stormkliv mot mig. Demens vi 30 (okeej okeeej, 31 då....o halvt)??? e d möjligt? hört om nå sånt nån?

En dag tappa ja bort min telefon när den låg framför mig på borde!! igår hann ja int mer än komma in genom dörrn så hadd ja förlagt den, att glömma vantarna o märka d precis när ja stängt ytterdörrn ha börja bli mer standard än undantag. Vet int rikit va ja ska ta mig till, så ja bara råddar vidare i vanlig takt ;-)

Men ändå....

Ja håller på o smider fram en fabulöst fantastisk blogg till ikväll, ska hoppas att ja KOMMER IHÅG att skriva den :-D. I den ska ni bland annat få läsa om lite av d fantastiska fladder ja varit upptagen me den sista tiden, få lära er hu man lagar en allllldeles supergod tortillarätt snabbt som Rut o enkelt som cykeltramp, o... så minns ja int va mer de va, men d kommer för 1a gången någonsin att bli ett nästan planerat blogginlägg!!! Detta ha ja aldri prova på förr o d kan hända att d int blir nån succé. Skit samma, går d åt helvete skriver ja som ja brukar, tankarna precis i den ordning o fart dom ploppar fram. Blogg blir d i vikke fall som helst ikväll, för d e LEDIG KVÄLL, o såna e int helt vanliga nuförtiden....


Pssst, ja just d jaaa, ja höll på o GLÖMMA, va faan ha Frank gått o flytta in i mitt badrumsskåp för????


KRAAAMAR

Lotta


 
 
Ingen bild

en döötrött

12 februari 2009 21:15

ja ja den frank! Har han firat sin födelsedag nu äntligen?

 
Ingen bild

loppan

12 februari 2009 21:17

int fattar ja...han har åtm mun full me cheerios (ha haft d nu i 2 dygn)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards