Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 2 februari 2009

175 tårtor senare..........................

Av Loppan - 2 februari 2009 20:12


Ja fy fan, nu va d färdigt. 150 Runebergstårtor, plus 25 st utan mandel. Förmodligen ha ja dränkt dom för mycke o dom ligger som små puffade röksvampar i lådorna imo men d orkar ja int tänka på nu. D tog sin lilla stund, me 20 formar, men roligt va d. Ja börja me bakandet runt 13 o 19.30 starta vi hemåt. Vikken dag för den lilla, 08-20. Han klara d jättefint dock, fast han ble lite trött o sliddri på slutrakan, kan o va att d berodd på sockerfyllan av all tårtdeg..;-) Sist o slutligen vet ja int vem som åt mer, han elä Linda...;-)

Nåjo nåja, hemma nu iaf. Nunni hann sii lite Ben (vet int vaför japansk skit d e, hatar dom japanska tecknade) medan ja duscha o nu snusar han ren sött. Själv vet ja int rikit va ja håller på me. E så trött så ögonballarna värker men här sitter ja ändå me en JÄTTEbalja kaffe :-) d baa kändes så...


En händelserik Måndag ha d varit, d kan man ju säga...på många sätt o vis. Har ja saker o klaga på kan ja åtm int klaga på att mitt liv sku va tråkigt o inrutat :-P. Faktum e att ja int har så himla mycke o klaga på egentligen, så här på raaak arm kommer ja int på någo alls. Visst d finns ju vissa frågetecken för tillfället, men nånstans ska väl dom o finnas ;-)


Om man sku ta o sörpel ur nu då o gå o lägg sig? int vet ja, int känns d så heller...kanske bara sitter här o stirrar en stund. E så sköönt att bara sitta.


Bilderna nedanför förresten, lite förklaringar:

1. ida morse, Nun på sitt allra bästa mårånhumör :-)

2. jag efter några Runen för mycke ;-)

3. beställningar, naaaaajz :-)

4. bergare, bergare, bergare...berg av bergiga bergare


Härmed lämnar jag er ifred, ha sagt mitt o lite till ida :-)

Sov gott o vakna ti en uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuunderbar dag imo!


LoppKramar





 
 
Ingen bild

i skååååugin

2 februari 2009 20:40

nämeeeeeeeen va fiiiiiiin bild på dig i köööööööööööke!!! =)

 
Ingen bild

L8

2 februari 2009 20:41

int zaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaant jåå, ja siiir int rikit klooooook ut där heller ;-)
Ja vet int om du ha märkt, men min gran står på balkongen ännu :-D

 
Breezie

Breezie

2 februari 2009 21:07

Nog måste det finnas några ? Annars har man ju inget att sträva efter. ;)

http://breezie.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Löppzet

2 februari 2009 21:10

Ja troor du har så rätt där Breezie, o roligt o sii dig härinne igen förresten:-)

 
Ingen bild

Linda

2 februari 2009 21:19

Hälsa Nunni att jag VET nog att det var han som åt mest! Jag svängde ju bara in några vändor just när skålen var tom..
Livet vore ju inte livet utan frågetecken. -gammalt känt djungelordspråk-

 
Ingen bild

ärlighet varar längst

2 februari 2009 21:31

höddddu, vi vet alla vaffför skålen va tom. Du åt ju typ nästan opp min degskrapa!

 
Ingen bild

granskåååååugin

2 februari 2009 21:50

hmmmmmm? hur sku jag kuna veta d? nuuuuuuuuuu fattar ja int!=)

 
Ingen bild

sov-loppan

2 februari 2009 21:51

eeeee, va sku du alltså veta, du i skåugin ;-) ? i skogen bor visa män, d ha ja hört...

 
Ingen bild

Linda

2 februari 2009 22:22

Granskåååååugin, du ser kanske inte träden för all skog.. :P

 
Ingen bild

Mia

3 februari 2009 17:05

Men ingen närbild på hur Runarna blev å se ut?? Eller e dom int ännu garnerade?? Mums :o)

 
Ingen bild

runelotta

3 februari 2009 17:25

Rune eee lite generad, elä va skrev du;-)
Jopp, hemma äntligen o alla 175 satskapen e garnerade o leveransklara. Fy rune vikken homma! bild kommer ännu ikväll :-)

 
Ingen bild

erfaren talar förtroligt

3 februari 2009 22:42

nu vet jag att dom med mandel är hundra gånger godare!

 
Ingen bild

JanneV

15 februari 2009 14:46

alltså..snygg piercing...läckert

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards