Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 5 november 2010

En klump av ljus i magen

Av Loppan - 5 november 2010 05:35

Hej,


Fredagmorgon ääääntligen. Kort dag tack o lov. Efter svartrotssoppan o bärpajerna ska ja suusa hem o bara försöka vila heeeela helgen. Vi ska ha ostbricka ikväll    o d slog mig så sent som igår kväll att ja kanske int rikit känner nån smak!!! Nåh, då  sjunker ju oxå dom äckligaste bitarna .


Flunssan e int rikit nå bättre men ja tror pf börjar ge me sig nu. D värker bara lite nu o då, kortare stunder o int alls så där hemskt att man int klarar av o göra någo. Tror int ja ha tagi panacod på 2 dar. Så d verkar ju lite lovande. Annars oxå vakna ja ida me en liten klump av ljus i magen, d kändes bara så.


Hadd tänkt göra allt möjligt i helgen. Sku äntligen städa klädskåpen ordentligt så man får allt onödigt/smått slängt elär ti vinden. Så sku ja villa ti bibban. O sonen vill gå igenom stans antikvariat på jakt efter Bamse-tidningar. Int d lättaste när dom ska va på svenska..Någo tips anyone?? Förresten har ja hans julklappslista på jobbe, vet att d finns dom som väntar på den. Ja ska lägga opp den här, säkert nu i helgen. Antar att d blir en del datatid då ja kommer att måsta skippa d mesta av d planerade. Ja MÅST bli kvitt den här flunssan nu! Ska försöka hålla mig ti sängen så mycke d går, på riktigt!


Ja va helt sjukt råddig igår kväll. Börja sii på Addams family me dom andra men ja hängd int rikit me. Annars tycker ja filmen e ganska rolig faktiskt. Gick o la mig trots chocken då ja titta på klockan (den va före 19). Måst ha somna oxå för ja minns int rikit någo sen mer, bara korta snuttar. 11 timmar sömn alltså, inte illa.


Nåja, nu ska ja försöka få mig o sii ut ti någo, så man kan stå i köke sen   

En gammal favorit bjuder ja på före d, Robert Plant.






Önskar oss alla en skön o bra helg!!


kram-loppan

 
 
Ingen bild

Klumpeduns

5 november 2010 09:29

Klump av vax-, stearin-, eller bivaxljus? Lycka till med känslan, i varje fall!

 
Ingen bild

flunssakämpe

5 november 2010 10:23

Så roligt att du känner en ljusning, sak samma om den är i magen eller någon annanstans! Nå fast magen är ju ett bra ställe, den återspeglar ganska bra hur man mår!
Lycka till i kampen mot flunssan! Har du starka vapen att ta till?

 
Ingen bild

Pupsik

5 november 2010 13:01

Inget dåligt samvete ska man ha när man njuter av mat! Och verkligen inte om det handlar om ostbricka!!! Det är det där att slafsa i sig allt som en gris som gjorde att mina byxor blev för små som är värre. :(

Ost och vin....borde man? Jååååå!

Njut av ostprickan å drickan å trevligt veckoslut till er också!

 
oliviathebest

oliviathebest

5 november 2010 17:16

fin bloff :D

http://ooliivias.blogg.se

 
Ingen bild

sara

12 november 2010 18:28

Fin blogg:)

Besök gärna http://sallyftnour.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards