Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 23 april 2009

Frank is in the building.....

Av Loppan - 23 april 2009 19:13


Joooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo!!

D ble ändrade planer ida, ja överraska Nunski rejält! Medan han va ute o plocka kvistar ti Franks terra ble paddan i egen hög personlighet utplacerad i sitt nya hem :-). GISSA baa Manolis min o läten när han kom in o sku sätta kvistarna i terran, " DÄR E JU EN SKÖLDPADDA!!!!"  sa han o sprang sen några varv runt lägenheten o steppa me spasmiska ryckningar i hela kroppen :-D


Japp, Frank e alltså här hos oss nu, har vari d i mindre än 3 timmar o han ha ren både gnaska i sig ett salladsblad o klämt ur sig nåt som en gång kanske varit ett. Lite reserverad va han efter pafflådetransporten, men han tog sig snabbt. Nu e d full rulle i terran o varje vrå e inspekterad. 

Här en 1a bild, men den e riktigt dålig. Han e liiiite blyg ännu ;-)

Sätter ut en bild på paddzens nya hem oxå, d ble skitfint om ja får säga d själv, o så en bild på ena Herr padda. Han sitter på samma ställe o dagdrömmer fortfarande, me ena öga stängt :-D



Tjolavippp!!!!


Loppan, Nunski & Frank

 
 
Ingen bild

stefan

23 april 2009 20:10

syrrans ena dotter hade en Egon sköldis som pinka ner sig på parkettgolvet så han fick simma! Alltså det var sjukt mycket pink..

 
johannes

johannes

23 april 2009 20:24

Coolt. jag har alltid velat ha terrarium men aldrig kommit så långt. nu har jag bara monsterfiskar som jag försöker sälja.

http://cinekreera.blogspot.com

 
Pupsen

Pupsen

23 april 2009 20:46

Oj oj, vad häftigt! Vi hade hamstrar där ett tag och det var ju så kul att fixa deras terrarie och göra det mysigt. Och så satt man sen och stirrade på "underhållningen" de bjöd på, som om det var en tv. Det krävs inte mycket för att underhålla mig tydligen... En sköldpadda alltså, ååå!

http://www.oopsdidntseeyouthere.com

 
Ingen bild

Frank fan eller fun?

23 april 2009 21:08

så roligt att höra att Frankie Boy funnit sej så snabbt! Han kommer nog att ställa till med rajtan tajtan snart hos er!

 
Ingen bild

löppz

23 april 2009 21:24

Johannes, ja hadd fiskar ja me en gång. Vågar int skriva här var dom enda up...
Pupsen, Frank e super, skitintressanta o häftiga djur!
Ffffan, här e d allti rajtan tajtan, me elä utan fan :-)

 
Breezie

Breezie

23 april 2009 21:24

Se där ja nice. Då är det bara att kyssa paddan nu då så har du ju din prins :P
Eller det kanske är en tjej? Hahaha

http://Breezie

 
Ingen bild

Loppz

23 april 2009 21:29

njäää, frankie boy lär d nog va, svansen e så där fräckt svängd ti ena sidan, d tyder på karafolk :-D

 
Heyli

Heyli

23 april 2009 21:36

haha okej då skrev jag ju rätt då, perfekt :)

har jag fattat detta rätt alltså, har ni en padda som husdjur? sköldpaddan kan jag förstå, men en groda?! :p

http://heyli.blogg.se

 
Ingen bild

paddan

23 april 2009 21:40

Nej du Heyli, 2 paddor :-) o en me sköld

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards