Loppan & Livet

Alla inlägg den 3 april 2009

Av Loppan - 3 april 2009 12:24


Hej,

kan ja va utan att skriva några rader, nääää. Ska försöka ta d kort o koncentrerat, alltså raka motsatsen ti mig som e relativt lång o koncentrerat okoncentrerad. Maten ida måst ha blivi  ätbar för d ble inge kvar ti mig :-(  Ja vet nu int om ja ska lämna ut recepte ti er elä int. Någo hemligheter måst ju även jag ha.... ;-)

En eftermiddag á la salatttt har ja nu framför mig. Svens potätfunderingar e klara o godkända (bilder kommer ikväll om dom int e jättesuddiga) och så småningom bord L8 uppenbara sig me en massa stuff som ska pillas ihop ti ätbara kombinationer. Broiskusallad ska vi laga har ja för mig, sen ha ja faktiskt GLÖMT va d andra sku va!!!! Batongerna e åtm på gång, 2a degen av 5 snurrar i köke, dit ja oxå ska snurra mig NU.


kram


loppz 

Av Loppan - 3 april 2009 07:46


Måråååån o allt d där!

Mycke mer måråntjaffs hinner ja int me, speciellt int som d ble strömavbrott precis när ja hadd kommi igång me mitt bubbelbloggeri o all text sen försvann :-O . Visst haaaaatar man sånt?

E på jobb igen, ha handla o int rikit hunni byta om ännu. Måssste ju baa kolla läge här först...;-)

Alltså jo, ja känner mig oundvikligt tvungen att bräka till om d här me favoritlistan. Alltså att ja ligger  2a där, i kategorin bloggar (bland alla e ja väl 6a elä nå sånt), d e ju OTROOOLIGT!!! kan d ha blivi nå fel där? såå många e vi ju int som snurrar härinne, mest e d ju jag själv ;-)

Ja kunde då aldri tänka mig detta, när ja den där dagen 2006 skrev mitt 1a trevande inlägg på min windows live space.

D e ju int för listorna ja gör d, sånt spelar egentligen ingen roll. Ja bloggar för att ja älskar att göra d, o så klart för att alla era besök o kommentarer förgyller min dag, om o om igen. Men visst blir man ju GLAAAD!!

Så TACK alla ni fixat till detta, på sätt eller annat :-)


Hastigt o lustigt skriver ja detta. Ni sku bara höra knattrandet från tangenterna. Försvinner denna bubbeltext skriker ja o kommer aldri igen.


Ida blir d experimentmat. Sir sååå fram emot o testa d. D blir en maträtt som int finns, ja ha åtm aldri sitt ett liknande recept, d ploppa fram i mitt huvu i förrgår o nu ska ja göra verklighet av d. Ja e ganska lyckligt LOTTAd egentligen som har min grupp provkaniner som troget besöker mig varje dag (än så länge alltså...)


Nu ska ja börja jobba, har en del ida. Beställningar på 2 olika potatissallader ti helgen o i eftermiddag kommer Lotta o vi ska fixa för festen imo. Deeet kan bli (k)lottigt :-D

Va rolig ja e, så här på mårån.


Hepp släpp o ha d bäst!!!!


kramar ti alla därute

Energi-bubbel-loppan 


Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards