Loppan & Livet

Alla inlägg den 4 april 2009

Av Loppan - 4 april 2009 15:36


Hejjuli Svejjuli!!!


Nu e d int länge kvar :-) Maten e fixad o förd ti feststället. Ja ha duscha o sökt opp gamla lumpor ur garderoben. Insåg att d e läääääääääänge sen ja varit på RIKTIG fest-fest! Ska bli rikit rikit kiva. Märkte oxå va himmmla mycke skönare d e o gå ut nu "10 years later" lixom, då man int har en massa förhoppningar o annat lixom...typ....ni vet...ja. Man behöver int stressa i timtal för o va snygg, int heller hyvla av sig halva kroppen som en hårallergisk gorilla :-D

D e bara o chilla o va sig själv. Kläderna ja hitta sir nog ut som faan själv, men int gör d ju någo, allt klär en skönhet o täcks ja själv gå i d ska d väl int va nån annans problem än mitt eget, o d e d ju int.. ;-)


Ja ja, sitter här me min blåbärsOTTO nu o väntar på Syster Yster som ska komma efter mig. Hon ha på nå mystiskt sätt igen fått guuben att komma o köra....fråga int mig huur hon gör d :-S

Alltså Volbeat e bara såååååå bra!!!!! 

Tog just några extrema kvalitetsbilder me min lilla gyllene samsung, så ni får sii hur ja skapar till mig när jag ska ut. Som ni märker e ja ingen pinuppa, tycker mer om o va ganska naturlig.


Ska väl sluta nu, sonen min tjattrar på msn.


Ha en superb lördag, d tänker jag ha :-)


LoppKramar o annat



Av Loppan - 4 april 2009 12:15


Aldrig slutar dom överraska oss, på IKEA menar jag......;-)


loppan

Av Loppan - 4 april 2009 08:39


gumåråååån!!


Nu, 137 väckningar senare e ja oppe. Sku egentligen gå o laga kaffe men ja fastna här. D blir kort, som vanligt...;-)

Ska tibax ti jobbe 11, o lämna ut sallader åt diverse olika håll o slänga  dom förbenade batongerna i ugnen. 


Ha äntligen fått tummen ur rumppan oxå o skaffat Volbeats senaste skiva. Faaan va dom kan dom Danskarna :-). Hela skivan ska in på min lilla player nu o d ska lyssnas tills örona trillar av.  Dom e riktigt bra i mina öron.


Recepte på fisun igår ville nån ha. D va lättare än lätt. Lägg fisken (tror du kan använda vikken fisk som helst, gärna benfria fileér) i en smord ugns-nånting. Strö över lök skuren i klyftor.

Kör lök, vitlök, citronsaft, peppar, salt o grädde i mixer tills d blir krämigt o jämnt. Häll smegman över fisun o sen in i ugnen, 175 i 40 min elä så.

Serverar den gör du ju som du vill, ja hadd kokt potatis eller ris till.


Nej får väl rusta mig nu så ja hinner ti jobbe i tid. Sen har ja som vanligt inga kläder till ikväll. Dryckjom ska o inhandlas...D kom så fort d här lixom..ha vari så mycke annat, i mina tankar...


kram på er o njuuuuuut av den bästa dan i veckan!!


loppan




Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards