Loppan & Livet

Alla inlägg den 14 april 2009

Av Loppan - 14 april 2009 18:59


Jippiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!! billetetttetteteteterna e INFÖRSKAFFADE!!!!

D bliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiir alltså Ruisrock för mig i år!! Måst va runt 10 år sen ja vari dit sist....o d iss man int tala om mer...minns dock att d va Bon Jovi vi såg (...skulle se....)

Nu känner ja mig som 16 igen ha ha ha, teinipunkkari som ska på festival :-)


Den här dan ha bara flugi förbi. Först va en av mina "köksor" hemma me sjuk dotter, sen börja den andra sii så svag ut så ja trodd hon sku dråsa omkull, vikken hon nästan oxå gjorde. D ble ti o lägga henne i soffan o vila o sen skicka hem henne, o göra resten av jobbe själv.

D gick helt ok iaf, konstigt nog, för ja hadd himla mycke extrastuff o göra. Baka en massa på eftermiddan, samtidigt som ja sku räkna ut priser på bakverk och göra upp matlistor o beställningslistor för dom kommande 2 veckorna...buääh, snurrar ännu i mitt huvu! Fick d ändå gjort. Måste ännu ikväll leta reda på mina gamla papper från skolan, så ja får dom slutliga priserna uträknade imorgon. Ja minns int alla tabeller...Man har ju minne som en halvdöd gök.


Manolis ligger i sängen o bläddrar helfrenetiskt i sina Mumieböcker :-D Att dom kan va såå intressanta, för tillfället slår dom nästan frön & blommor!!!

Ja hitta oxå några böcker som ja hoppas hinna lusläsa i lite ikväll, 3 om sköldpaddor o 2 om dom gigantiska danskarna :-)

Nu ska ja iaf hänga opp byke o slänga mig själv i duschen. Förra natten har satt sina spår. Int att ja sku va extrasmutsig alltså :-D utan slutttt.


Kramar i multum som Ritva brukar säga


loppan


Av Loppan - 14 april 2009 08:16


Nej nej neeeej, d e int tal om SEX, förstås int... d här e ju en anständi blogg, en rikti fäääämili-blogg, där ja funderar o fladdrar kring småblommiga tapeter o en o annan lonGero ibland ;-)

D va Påsken ja mena juuuH! Knappt hann den ju börja o så e den slut igen. Här står man nu, o fyller ugnskörvar så d står härliga till.


Vakna förvånande lätt ida. Kanske berodd på att ja nog int somna alls. Igår va en sån därn tvinne-natt, liskojen yö som ja ha hört nån rikti puuurfinne säga ;-). Skit samma, sover väl bättre inatt. Int likt mig att sova dåligt ;-) Men d e en sak som oroar mig nu, men ja kan int gå in på d här.


Till o me Nunski kom ur sängen lättare än ja trott ida. Behövde bara hitta på att Korvis ren va på väg ti köke där han sade sig ha sköldpaddsmuror gömda i en låda. Genast vakna ungens intresse o han tassa efter. Tänk va lite fantasi kan göra en ruggig tisdagmorgon :-)


Vi ska gå ti bibblan efter skolan. Sonen ska ha Mumieböcker o jag ska skaffa mig info om paddor i skal o gigantiska hundar :-)

Manolis e inne i en Mumieperiod. Han rikit gottar sig i deras äckliga virade bandage elä va d nu heter o man siir hu d kliar i fingrarna på honom som han sku villa slita opp allt o siii siii siii.


Naj naj, nu kan ja int sitta här längre. Hoppas ni alla har d bra o kommer in på lite mos & körrv när ni hinner ;-)


LoppKramar


pssst, ja googla faktiskt efter en mumiebild, så d int sku bli mat igen...men dom va så grymt äckliga, så d ble en körv iaf ;-) 




Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards