Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 22 april 2009

Kan int låta bli juuu...

Av Loppan - 22 april 2009 21:54

Jehepz, dusch o sen sova va d visst ja sa...men nu e d så att ja ha gått o blitt utmanad, o va gör man då? jo man öppnar en öl o börjar klura ner svar...;-) Annette Arom som utmanat mig o här går vi vidare..

Frågorna lyder:

Vilken mat äter du ofta?
alla sorters räkor på alla sätt o vis & torskrom direkt ur burken


När du är på kalas, är du den som sitter, eller hjälper du till med att duka av?
Ha jobbat som servitris o d lixom finns i blode tror ja, d där me att int sitta stilla ;-)

Vart sitter du helst när du bloggar?
vi min alldeles egna cp-dator i mitt alldeles egna sovrum

Köper du trisslotter ofta?
vafan e d? någo som lotto elä? nevör

Vilken stad eller land har varit din bästa semester?
sällan ja ha rest o semestra samtidigt, men Rhodos va faktiskt rätt skönt, ett bra ställe att verkligen bara "vara" på, o koppla av. Litomerice utanför Prag ifjol va oxå skönt.


Vilken TV kanal tittar du mest på?
titta tv? vafför d?

Så, det var mina svar och nu ska jag ju skicka den här vidare till några utvalda av er...

Mina 5 utvalda blir.. .. ...  känner ni hur spänningen stiger???


Fnittriga Daniel (han e kul den "killen")


Rickelito (sjukt rolig läsning)


Heyli (ett trevligt ställe att titta in på)


Pupsik (den här bloggen hitta ja nyligen o ja bara ÄLSKAR den!)


Thomas (en karl som diggar listor...) ;-)


Där va d, tjopp hopp leverkorv!


loppan


 
 
Ulko

Ulko

22 april 2009 22:24

Jag fick snittet så högt upp just pga tatueringen jag hade, de stod där ett tag för att kunna rädda tatueringen som bäst :D

http://oinkoink.blogg.se

 
Heyli

Heyli

22 april 2009 23:45

haha du skriver så härligt, varifrån kommer du? har tyvärr nyss gjort utmaningen men ska ändå nämna att jag vart utmanad igen i nästa inlägg ;)

http://heyli.blogg.se

 
Ingen bild

stefan

23 april 2009 05:42

de här "utmaningarna"..lite facebook varning? Jag är väldigt uttråkad på alla "quest" vilken grönsak/bil är du osv..

 
stefan

stefan

23 april 2009 06:05

*snyft* En lista från en som inte är på din topp 5 lista...*buu* *snyft* *snyft*
-Räkor är gott! I am a räjkmen! yes I am Iam!
ostmacka och bananer är väl annars det som oftast stoppas in.
-Jag minglar!
-Där datorn är..dum fråga?
-Trisslotter.. nu ska jag vara lite präktig! Nä fy fattar inte de som står å trycker på maskinerna i butikerna och på båtarna och köper lotter etc..tragiskt!
-Ska boka resa till månen! Eller se Fiskars sen dö vet du!
-Ser du verkligen inge TV? Kom igen nu Lotta! Nu får du gå å bikta dig! SVT Barnkanalen vill jag ha! ;) Kanal 5 å..alla svenska kanaler!

http://stefansvedberg.wordpress.com

 
Ingen bild

loppan

23 april 2009 07:47

-Heyli:ja e just precis härifrån, Åbolands skärgård elä va d nu kan tänkas heta, i Sydsödraste FinDland
-Sötaste Stefan, e du uttråkad tycker ja du ska blunda. Tror dock int du kan va såååå le på alla utmaningar eftersom du själv ställer opp me svar :-D
Räkor Rulez!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards