Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 22 april 2009

Mitt Lopp-projekt

Av Loppan - 22 april 2009 12:47


Hepp!

Här har ni Turbo-Lotta igen. D mesta som ska göras ida e gjort, o nu sitter ja här o fladdrar vi min skärm. Ja e så glaaaaa ida, o d finns ännu en orsak ti d nu. Ja har nämligen dragit igång ett litet lopp-projekt här på jobbe ;-)


D går ut på att alla som äter här, både från vår sida o så Flätan på andra sidan väggen, får en lista varje Måndag, me 2 sorters bakverk (tex den här veckan kanelbulle & ljus semla (som i sämpylä, som i fralla)):-D

Priserna e för att passa alla här riktigt billiga. Så får folk då beställa o listorna lämnas in på Onsdag så ja hinner me allt tills Fredag då dom får sina varor. Ganska bra va? D e 1a veckan nu, testdrajv lixom o d ha gått oväntat bra. Hittills har ja 50 bullar o närmare 60 semlor på listan. Ingen massproduktion här men allti kommer d lite pengar, o d här e ju bara en test, en början lixom.

Ja e skitglad iaf, för d känns att man försökt göra nå, tagi ett steg o vari aktiv o kreativ. Skitskoj!!!


Sen ti nå helt annat. Ärtsoppan ble god om ni undra. Int direkt nå ja lagar ofta men...fullt ätbar mat e d ju.

Int för att d va d heller ja sku skriva om. Ja hadd tänkt skriva av mig lite om mitt eftermiddagsfladder. Ja börja nämligen i nå skede tänka på va mångsidiga vi egentligen e vi människor. Ha ni tänkt på d? Ställ bara dig själv frågan: vad är jag? o så svarar du int människa elä nå sånt. Tänk på allt du gör varje dag, alla olika små saker. Alla kan o gör vi ju en massa som vi kanske int räknar ti nånting, som att sköta om nån annan, hålla hemmet fint o städigt, sköta ett djur, skriva fina dikter, ja sjunga i duschen, va som helst! o sen alla egenskaper vi har som gör att vi e någo, man e ju en himla massa saker utan o tänka på d ens.

Ja tyckt d va lite roligt d här fladdre, så ja gjord en (nu kommer d magiska orde....) .. .. .joo en.. . . . L.I.S.T.A!!!


Allt jag är:

-först o främst LOPPA

-mamma

-bagare

-konditor

-kock

-handledare

-lärare

-dott

-lillasyster

-ensamstående

-faster

-svärmor (d kommer o går) ;-)

-gudmor

-förhoppningsvis någons bästa vän

-ett X 

-bekant

-bekants bekant

-kusin

-singelmamma

-mumintroll

-sähläre

-pladderkvarn

-för att int tala om bloggare :-)

-paddadopterare

-snart en sköldpaddsmormor...

-mat-tant....

-greklandsdiggare

-matälskare

-vintratt (där stod int fylltratt)

-djurälskare

-fd hundägare

-receptionist


Där va väl jag i ett snöskal. Försökt skriva nötskal men d ville int. Kanske d betyder nå?

Int så lite va, allt i ett ett i allt. Så varsågod världen, va väntar du på?


Här eeee ja ju ;-D




 
 
pekkelipekk

pekkelipekk

22 april 2009 13:55

ah, intressant. svärmor, kommer å går, hehe... ska prova på att gö en jag också. ha en fin dag!

http://www.pekkelipekk.bloggagratis.se

 
Ingen bild

svärmor

22 april 2009 14:15

int svärmor som kommer o går, uppgiften mena ja ju ju, me svärdöttrarna lixom...ble d för flummigt? :-)

 
Heyli

Heyli

22 april 2009 14:23

äslskar ärlighet :) gillade också min första, men vart sjuuukt less på den, kollar på min blogg ett par gånger om dagen liksom och det kändes som att där stora bilden på mitt ansikte bara stirrade på mig haha :p

http://heyli.blogg.se

 
Annette

Annette

22 april 2009 21:29

Ojojoj fan du är ju mkt du hihi hmmm nu kände jag mig som en liten skit ju hihi

Du har en utmaning hos mig ;)

Kramis

http://arom.blogg.se

 
Ingen bild

loppan

22 april 2009 21:44

En liten skit? då måst ja ju va en enorm en :-D
Utmaning, hörde ja rätt? sånt älllskar ju vi :-) på väg....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards