Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 21 april 2009

Från Vaalaa ti Villekulla, me buss nr.6

Av Loppan - 21 april 2009 10:19


Hepp!


Sent ute ida, ha haft lite halvmöten o annat för mig fram ti nu. Lunch 11.30 o maten e just klar. Ha dessutom slängt ihop rulltårta till imo o ett sockerfritt alternativ e som bäst i ugnen. Aj consider mig själv passligt effektiv ida :-)

På tal om sockerfritt förresten, finns d INGEN härute som har nå JÄTTEgott sockerfritt recept på bakverk elä annan söt fundering? Vafför ska d måsta va äckligt om d e sockerfritt?? D finns ju massor me recept nuförtiden, men inge av dom ja ha testa ha då vari nån höjdare. Sku villa hitta ens ETT recept som verkligen funkkar, som man int behöver tugga i sig me tänder långa som nödår.


Så ti nå helt annat, int för att ja hoppar i min blogg men..Tänk er om ja sku få för mig att göra en film, vikke jävla hoppas hit o dit d sku va :-D, men ja, för att nu hoppa tibaka igen, d där me roliga saker barn säger. Va in på Helenes blogg för nån dag sen o läste några roliga rader ungar kläckt ur sig. Dom e ju såå bra! Iställe för o sno några av uttrycken som ja tänkte länkar ja nu direkt ti Helene så får ni själv läsa om ni vill. D ja alltså sku säga, som ja ren ha kommit ifrån flertale gånger, o nu dessutom glömt bort...hadd inge me Helenes blogg o göra (väldigt fundersam)


Nu minns ja igen!!! D va så här. I morse såg vi buss nr. 6 på väg ti skolan. Den går ti Vaalaa (fråga int mig var d ligger..). Då utbrister Nunni "om man tar bort ett a blir d Ville". Funderar lite på d där o säger "neeeehe du, d blir d ju int". Då svarar ungen "jo, o tar man bort ett a till blir d Villekulla!"


Ska nog pröva d där nån dag, ta bussen ti Vaalaa o sii var vi hamnar. Lite spänning e ju aldri fel ;-)


Nu essen!!!


kramar


 
 
Ingen bild

Sugar pea

21 april 2009 20:44

ja varför e dom sockerfria inte så smaskiga?? Konstigt egentligen. Sockret måste ju ha nån speciell egenskap som skiljer det från de andra sötarna?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards