Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 20 april 2009

Bajs on my mind

Av Loppan - 20 april 2009 16:43


Så va man då hemma igen. Ännu en bloggvärd sak slog mig på vägen. Jag älskar hundar, ingen tvivel om d, tycker om hundägare oxå (fast ja oftast föredrar hunden), kommer överens bra me dom flesta. E man hundmänniska så e man väl, elä nå sånt.

Men....d e EN sak ja har vällldigt svårt o förstå. Att man int kan ha en jävla plastpåse (elä papper om man så vill, elä tyg, elä va faan som helst!) i fickan o plocka opp efter den!!! E d så svårt? Ja fattar om man glömmer den en gång, elä om hunden skiter som den sku få betalt för d o man bara haft 4 påsar me sig just den gången (har hänt mig...), men i vanliga fall?


Sååå himla äckligt e d int, åtm int om man jämför me äcklighetsgraden då din unge luggi o rullat i skiten elä du själv satt en pryd liten fot i geggan. Aaas!!

Så siir man då fall där hunden skiitit precis 1,5 meter ifrån en roskis, o människan (om man nu kan kalla den så...) bara går vidare o lämnar SKITEN där den ligger! D e ofattbart, d e helt f*****g sjukt!


Inge illa o inge personligt o inge sånt alls, men lite arg blir man ju nog.  D e så jävla simpelt. Okej om du går på en skogsväg nånstans, elä i ett dike, men mitt i stan, mitt på trottoaren. Sånt suuuger...


Nog om de, nu ha ja fått fradgan (fragdan?) ur mig o ska gå ut i solen på balkongen me mitt kaffe tills sonen gjort sina läxor.


puss o kram, over & stout


inge-skit-här-loppan


 
 
Helene

Helene

20 april 2009 18:19

Hej.
Visst...låna på bra...visst är dom härliga
Vilken toppen blogg du hade..mycket att titta på...ha en bra kväll
Kram

http://helenes.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Gnu

20 april 2009 18:41

Käväisinpä katsomassa täällä, kun näyt muuttaneen :) Kävin itsekin "taas" speississäni :O

Lämpöistä kevättä!

 
Ingen bild

L8

20 april 2009 18:46

-Tack Helen, vi har en bra kväll, önskar er desamma!
-KATO GNUUU!! tosi hauska nähä sut täällä, olipa yllätys!!!!! pakko käydä nyt kattoo onx sun speissis jotai uutta ;-)

 
Ingen bild

Cessi

20 april 2009 19:48

Hej på dej DU, å länge sen sist! :)

Allt väl? Tänkt erbjuda dej lite arbete.. Jim blir färdig nu i maj å vi ska ha examenskaffe å nu behöver vi TÅRTOR!!! :P Vill du kasta ihop två kakor, en grädd å en kinuski? Å va kostar du? ;D

Ha de bra,
Cessi (som praktisera på Kringlan)

 
Ingen bild

L8

20 april 2009 20:09

CESSSIIII, var hittar ni alla hit ifrån?? fan va roligt, klart ja vill! men va ja kostar, d e ju en annan femma ;-)
Hu många pers?

 
Ingen bild

Fillebong

20 april 2009 20:24

Hej!

Prova! det är skitkul!
http://www.taaz.com/

 
Johannes

Johannes

20 april 2009 20:53

Det är knepigt det där. jag gillar inte att stoppa komposterbart i en plastpåse. men om jag skaffar hund så skall jag virka små påsar :-) tycker inte heller att det är så najs. bättre att rasta hunden långt från människor och barn...

http://cinekreera.blogspot.com

 
Ingen bild

L8

20 april 2009 21:23

å fyyyyyy, då får du sii till o virka spänt :-D
Men d finns såna komposterbara påsar tror ja, dom heter pakkaaa kakkaaaaa elä någo sånt här....

 
Ingen bild

matte till dikesbajsare i skogen (inte i stugan!)

21 april 2009 10:19

Åtminstone endel hundbajspåsar är komposterbara. Allra bäst är det ju om man bor på landet och kan dirigera sin hund till diken och skogar!! Men det går ju inte så lätt t ex i New York City...

 
Ingen bild

matte till svart hundfröken

21 april 2009 10:21

men nog är han förförisk den vita hundherren som valhänt (valtasst?) försöker städa efter sej!

 
Ingen bild

Cessi

21 april 2009 18:08

Haloj!
Kakorna sku va för 20 personer. Men ja vill inga ha nå frimärkskakor, sidu i vår släkt smakar he..:D Vill du att ja "anställer" dej privat lr via kringlan? :)

Ja måst ta å ringa dej på v-slute!

 
Ingen bild

Löppz

21 april 2009 18:18

Frimärkskakor :-D
Kringlan finns ej mer, ja tror du e lite ouppdaterad ang mycke....;-)
Men helt klart e d lättast att laga dom på jobbe.

 
Ingen bild

Cessi

21 april 2009 19:29

What?
Vart ha alla tagi vägen? :O Ja måst verkligen ringa dej.. ;-) Var jobbar du nu då?

 
Ingen bild

L8

21 april 2009 20:13

jaaaa sidu ;-) ;-) ;-)

 
pekkelipekk

pekkelipekk

22 april 2009 13:48

haha... en så duktig hund skulle man haft. jag plockar konstant efter min vovve, bor mitt i stan så har inte så mkt val...

http://www.pekkelipekk.bloggagratis.se

 
Ingen bild

dogz

22 april 2009 14:32

Stilig hundkarl ;-)

 
Hoppelajnen

Hoppelajnen

24 april 2009 14:54

haha! snygg bild! håller mé om det du skriver...
kolla in www.tikspac.se för lösningen! :)

http://hoppelajnen.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards