Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 19 april 2009

Detta var väl ändå patetiskt....

Av Loppan - 19 april 2009 14:57


Mooooooooooaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahaahhahahahahaaa!!


Skratta e d enda ja kan göra så här efteråt, me lite gårdags-pizza o ett glas vin i magen. Men d va långt ifrån skratta ja gjord för ca 1 timme sen.....


Vi hade alltså varit ut på en lång-(verkligt lång)-promenad me doggen o  Nunni på sin bajk. Vi gick o gick o gick, o varje gång vi sku svänga om sa nån "men vi fortsätter liiite till". Vi kom alltså ganska långt ti slut. Vädre va fint, solen bara vräkte ner o den friska vinden ruska dammråttorna ur kropp o själ. D va riktigt skönt!!

Men som sagt o känt, för mycke av d goda....osv. Vi gick faktiskt långt...


Kommer slutligen hem (behöver ja säga att d va efterlängtat), ja gick opp o släppte in hunden o stritta ti badumme själv för o släppa ut någo annat. En stund senare kommer en ynkli Nunni in. Fick inge vettigt ur honom annat än "du kommer o bli jättttearg".....

Den lilla kackerlackan hadd tappa sitt cykellås på vägen :-O

o VAAR på vägen?? ja ja...e ja den som ger mig? nej nej, o envis e ja oxå, som faaan dessutom, så iväg o leta. Över stock o sten gick vi, över kullar o backar o ängar o diken släpa vi oss fram, d jävla låse sku hittas!

O visst hitta vi d, så sant som vi heter Löppan & Nunski, o så trippa vi glatt hemåt igen, hand i hand men me lite ömma fossingar bara ;-)


Så kan d gå, en Söndag som denna. Lite katastrofala e vi nog, men vi har d så bra tugether :-)


kram


Nedan d förbannade låse där d låg o fnissa när vi hitta d.....



 
 
Ingen bild

låsfri mor i skogen

19 april 2009 16:04

oj oj! Nå ni har i alla fall fått motion idag!
Tur att ni hittade det!

 
Ingen bild

hurtibullan

19 april 2009 16:15

nåjoo, dyra e dom ju int, men men, vi ville ju hitta d, o så d här me o va envis...

 
Breezie

Breezie

19 april 2009 17:08

Ja det man inte har i huvudet har man i benen. Eller ja man kan ju inte hjälpa att man tappar nått. Ni fick ju lite motion i alla fall och lite kvalitetstid med varandra ;P Tur ni hittade låset då.

http://Breezie

 
Ingen bild

stefan

19 april 2009 17:15

min äldsta son sprider saker runt sig.. nu i julas var plånkan borta med MÅNGA pengar! Å det var inte första eller sista gången just den var borta!

 
Ingen bild

loppan

19 april 2009 17:21

Breezie: ja tycker vi int har så mycke annat än kvalitetstid me varann :-)
Stefan:d där me plånböcker ja...o telefoner...o annat. Ja måst ändå briljera me att ja skärpt mig ordentligt nu på "gamla dar"

 
Johan

Johan

19 april 2009 19:13

Härliga bilder ... Här är det ju för mycket snö ännu för att ens kunna fundera på ställa ut grillen men skönt ha en färdig tills dess :)

http://limpans.blogg.se

 
Ingen bild

mor med lasit hukassa

19 april 2009 20:54

på skogsvoltan märkte jag att jag hade brillorna på. Satte dom i jackfickan. Tänkte så att jag stänger blixtlåset på fickan. Ack o ve då jag kände efter var det den röda jackan där det finns en ficka liksom som int är nån ficka utan bara ett band över med reklam på!! Så brillerna hade fallit ut i skogen!Blev helt förtvivlad, parkerade den av stundens allvar tagna doggen vid ett träd och sökte o sökte, till sist gråtande: Efter en halv timme hittade jag dem nästan vid doggen! Borde ha bett henne om hjälp tidigare. Inte kul att tappa sina enda brillor! Så inte är det bara Nunski som tappar saker.... Om det tröstar honom!

 
Ingen bild

Die Mutter

19 april 2009 20:58

ja-a loppan, nog verkar du ha bättrat dej! En tid var det ju mera regel än undantag att mobilen elä plåmsan elä... hade blivit någonstans... Duktig flicka som skärpt sej!

 
Ingen bild

dott

20 april 2009 06:18

Fast nu ha mina bruna shades försvunni, int har du nån aning, du me lasit hukassa he he? Minns bara att du låna dom en gång...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards