Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 16 april 2009

marknad genom tiderna

Av Loppan - 16 april 2009 11:18


Hepp!


För att nu verka lite historiskt intresserad o intellektuell (går d?) tänker jag nu lägga in en bild från Åbo Marknaden nån gång för tuuuusen år sen (ja vet att d mycke snart kommer att komma in en kommentar om EXAKT när denna marknad ägt rum, så ja bryr mig int om att googla opp d)

Ställe ligger förresten rikit nära där vi bor nu. 


Iaf, vassegoda, lite ha ändra o lite e sig likt....


 
 
Ingen bild

Nicke nyfiken

16 april 2009 12:04

oj så kul! Jag antar att det ser litet annorlunda ut nuförtiden! Bor du i något av husen som syns?

 
Ingen bild

mor med hostan i stugan i skogen

16 april 2009 12:05

Hej, om du råkar ha en ny bild av den där marknaden så skulle det vara kul att jämföra hur mycket som ändrats..

 
Ingen bild

lantis

16 april 2009 12:10

Kan du inte ta en bild från samma ställe så man kan jämföra? Kunde vara kul!

 
Daniel

Daniel

16 april 2009 12:15

Those were the days i glada turku!

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
Ingen bild

loppan

16 april 2009 12:46

ska försöka fixa en bild, om int från nu i helgen så har ja bilder hemma från ifjol ;-)

 
Ingen bild

samma loppa

16 april 2009 12:47

nää, vi bor visst lite åt höger ur bilden, om ja nu int e heeelt ut o cyklar :-D

 
stefan

stefan

16 april 2009 13:37

Hej! Kolla in foton på min emeneta blogg gällande bilder från förr och nu! Jag dona bilderna när jag jobba på fiskars museum! Nu blir säkert museie chefen sur men det skiter jag i! :)

http://www.stefansvedberg.wordpress.com

 
Ingen bild

siffertrött

16 april 2009 13:38

ja meee ;-) kollar bums före ja trasslar in mig i alla mina decimaltal...

 
Ingen bild

stefan

16 april 2009 13:45

Du glömde röstningsalternativ "det är UTE med festivaler","nä jag ser på youtube","jag bjuder hem de stakars artisterna till min herrgård när jag känner för lite musik"

 
Ingen bild

höh

16 april 2009 14:10

d e klart de e UTE man ska va när man går på festival ;-P

 
Ingen bild

stefan

16 april 2009 15:20

du har ingvar oldsberg på din blogg lotta! Den där "höh" måst va han!!

 
Ingen bild

mia

16 april 2009 17:48

vilka ljuvliga fiskebåtar! Tänk om det ännu skulle vara så där, så romantiskt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards