Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 10 april 2009

Avslöjandets stund e kommen

Av Loppan - 10 april 2009 21:17


Hegg-dregg!


Nu va ja här igen. En trognare bloggare kan ni väl ändå int hitta? Nästan så ja börjar undra om int ja sku a värd en award elä 2 för d....;-)

Middan e över, ankan nästan slut o gästerna ha dragi hemåt efter ett antal Tjeckien-bilder.....(parenteserna va ti Prag för nån vecka sen)


Så här i Påsk(g)ruset tycker ja d kan va dax att avslöja den stOra Särleken ja tala om tidigare. Antar att ni  knappt kan sitta still mer av ren skäääär nyfikenhet :-D


D va nån som gissa rätt faktiskt, grattis ti dig Vovven!

En hund e d alltså fråga om, o int vikken hund som helst. Naj Naj, e man speciell ska man ha en speciell hund ;-). Min förra (och första) hund, som för övrigt var ett riktigt misstag, va en gatuflicka från Kreta. Nu känns d som ja ha skrivi dom här orden förr.....känns d igen?

I alla fall, Gumman va alltså min svans o  trogna följeslagare i många års tid, genom mycke svårt o mycke roligt. Hon lämnade INTE min sida före d va dax för henne att "gå vidare". D kom snabbt o oväntat o saknaden lär aldri gå ur mig. Men man lär sig leva me de mesta o sakta förändras d som gör ont ti fina minnen som man e lycklig över att ha.


Nu e d alltså frågan om en hund, en Dansk Dog. D här e en ras ja ALLTID varit otroooligt fascinerad av. Ja älskar deras stora klumpiga men samtidigt graciösa o såååå ståtliga kropp o hållning, ja älskar deras muskulösa utseende, deras "scooby doo"-vankande gång, deras fladdrande läppar o deras stoooora huvuden. Ja SKAA ha en sån en vacker dag!!!


Nu när d äntligen börjar se liite klarare ut i mitt liv. Ja tror åtm att ja börjat inse vissa fakta i live, o att ja någorlunda klarar av att leva me dom. Däfför  känns d, åtm för tillfälle, nästan som en möjlighet, att rent ut sagt skita i dom där framtida ungarna som ingen verkar villa ha me mig (ursäkta om ja låter brutal. Ja älskar ungar o älskar att leva me såna). Men..... men men ja....Så e d..


En dansk dog alltså, d e mitt nästa stOra projekt. Ja hoppas o önskar d kommer o kunna förverkligas inom 2 år. Då räknar ja me att ha spara in ännu mer pengar o att Nunni ska vara så pass stor att endel saker flyter...hur ska man säga, fortare, än nu. Me d menar ja mest långa dar o sånt, d får ju int bli för många timmar hunden e ensam o annat sånt. Finns en hel del att tänka på, men d här känns verkligen rätt nu, d känns SUPER! Ja bara går omkring o planerar o fantiserar, läser på näte o suger i mig information var ja än får den (jo, information sa ja, o int om gener o kromosomer...). 


Nu ska ja torka besticken som lille mor ha gnällt om så lääänge....


Ha iaf avslöja min stOra Särlek o ska däfför hälla opp lite cider i mitt lika så stOra stop :-D


Ha en Glaaaad fortsatt påskahelg!!!


äggröre-kraaaamar


Loppan








 
 
Tomas

Tomas

11 april 2009 08:46

Tsss.... Jag trodde nog du hade hittat någon karl :)

Men en hund utesluter väl inte fler barn? Jamenar, tror du hunden ser det som att du är otrogen, ellä nåå?? :)

http://tomaskarls.wordpress.com

 
Breezie

Breezie

11 april 2009 08:48

Jag hade på känn att det var en hund men såååå stor hund trodde jag inte. Man kan ha hund fast man har fler barn se på mig. Men jag förstår hur du tänker. Sen är det ju en fördel om man är två om att göra barn, kan vara lite svårt annars :D Jag tycker inte du ska slå bort framtiden, lägg den på hyllan bara så ska du se att det kommer av sig själv. En hund kan ju leda till att du träffar nån. Har du inte sett filmen hundtricket??? Om inte så gör det ;) Krmisar.

http://Breezie

 
Ingen bild

loppz

11 april 2009 10:51

Näää, ingen ny guube här...
Mina tankar e lite att eftersom man ingen ungdom e o den ja ville ha barn me int va me på noterna så kanske ja ska ge opp den tanken. Sen e d ju onekligen lättare att ta sig tiden som behövs för en stor hund utan småbarn i famnen. D e nu lite va ja tänker....men visst, när ja hadd Gumman va Nunni 0-4, o d funkka ju, på sitt sätt ;-)
Men, d blir som d blir, men vet ju aaalder..

 
Ingen bild

ödesgudinnan

11 april 2009 12:44

just det, ditt öde kanske väntar bakom hörnet...

 
Ingen bild

dog lover

11 april 2009 12:53

en sån härlig stor dansk dog! O vilken fin min han har då han tittar von oben på sin lilla men dock tuffa vän/ovän!

 
Ingen bild

longleg

13 april 2009 08:54

sickna låååånga smäckra ben han den svartvita har!

 
Ingen bild

Mimmulimia

13 april 2009 10:13

jag ska bara komma med ett litet förslag; vill du ha en friskare Dansk Dog ska du inte ta en Harlekin, dom är så genetiskt sönderavlade att de bär på många sjuka gener... Att korsa 2 Harlekiner ger dödfödda ungar, tänk på det...:o)

 
Ingen bild

Loppan

13 april 2009 10:59

Tack Mimmuli, d va bra o veta!!Ska springa ti bibblan den här veckan o låna hem tonz me buux :-)

 
Ria

Ria

14 april 2009 20:18

rolig bild :) liten men tuff brukar man ju säga om chihuahuan, och det stämmer med denna bild ;)

http://ria.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards