Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 3 april 2009

långt, kort & koncentrerat salladsdille

Av Loppan - 3 april 2009 12:24


Hej,

kan ja va utan att skriva några rader, nääää. Ska försöka ta d kort o koncentrerat, alltså raka motsatsen ti mig som e relativt lång o koncentrerat okoncentrerad. Maten ida måst ha blivi  ätbar för d ble inge kvar ti mig :-(  Ja vet nu int om ja ska lämna ut recepte ti er elä int. Någo hemligheter måst ju även jag ha.... ;-)

En eftermiddag á la salatttt har ja nu framför mig. Svens potätfunderingar e klara o godkända (bilder kommer ikväll om dom int e jättesuddiga) och så småningom bord L8 uppenbara sig me en massa stuff som ska pillas ihop ti ätbara kombinationer. Broiskusallad ska vi laga har ja för mig, sen ha ja faktiskt GLÖMT va d andra sku va!!!! Batongerna e åtm på gång, 2a degen av 5 snurrar i köke, dit ja oxå ska snurra mig NU.


kram


loppz 

 
 
Rickelito

Rickelito

3 april 2009 14:05

Jag har ett något udda ordförråd kanske! ;)
Plus lite halvt störd i hjärnan...de räcker en bra bit, hehe..

http://rickelitosreality.blogg.se

 
Ingen bild

ritupitu

3 april 2009 14:26

trevlig helg gumman!!!Ibland tänker jag på når du gjorde lite brö ti mitt kalas;)men de var åxå så gott att det tog slut....

 
mia

mia

3 april 2009 14:27

hahaha du skriver då så härligt man blir så glad när man läser din blogg ;)

Önskar dig en jättfin helg..Kram

http://www.mizzmias.blogg.se

 
Ingen bild

loppz

3 april 2009 16:35

TACK Mia, tack så jättemycke!!!
Trevlig helg ti dig me!
nu ska ja äntligen pallra hem mig från jobbe
kram

 
Ingen bild

Queen Lizzy

3 april 2009 18:01

känner igen vad du menar med det där att försöka skriva kort. ha ha
Man tänker man ska göra det å sen så bara rinner det på. Hur? Undrar man.
Trevlig helg pao daij.

 
Lena

Lena

3 april 2009 18:09

Go kväll,
Tack för de fina orden inne hos mig. Kul att du tittade in och skrev en kommentar. Sorg är ett oting som man helst vill slippa men så är ju inte livet. Det stämmer ganska bra med att inget ont som inte har något gott med sig. Vid sorg svetsas familjen ihop och man blir som en enhet ut mot alla andra. Ha en go fredagkväll!
Kramis

http://aforia.blogspot.com

 
Ingen bild

Spindelmamman

4 april 2009 00:00

Hej hopp! Vad du är duktig! En naturbegåvning på bakning och matlagning! Vi får ses till sommaren. Fick inget ledigt till Påsk. Trevlig helg. Kramiz, Jezz

 
Ingen bild

nyfiken i en strut

4 april 2009 07:41

Snälla, ge receptet eller en kort beskrivning, men bara om provätarna överlever! Om ett eller två dygn vet man väl hur det gick för kaninerna?

 
Ingen bild

den skymtande

4 april 2009 07:57

vilken bra bild av dej, fast du ser litet ar ut!

 
Ingen bild

summer freak

4 april 2009 08:07

en så fin fin sommarbild! Man längtar till sommaren. Och du ser söt, fast inte så glad ut!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards