Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 3 april 2009

Herrrrkkkas om ja får säga d själv å!!!

Av Loppan - 3 april 2009 07:46


Måråååån o allt d där!

Mycke mer måråntjaffs hinner ja int me, speciellt int som d ble strömavbrott precis när ja hadd kommi igång me mitt bubbelbloggeri o all text sen försvann :-O . Visst haaaaatar man sånt?

E på jobb igen, ha handla o int rikit hunni byta om ännu. Måssste ju baa kolla läge här först...;-)

Alltså jo, ja känner mig oundvikligt tvungen att bräka till om d här me favoritlistan. Alltså att ja ligger  2a där, i kategorin bloggar (bland alla e ja väl 6a elä nå sånt), d e ju OTROOOLIGT!!! kan d ha blivi nå fel där? såå många e vi ju int som snurrar härinne, mest e d ju jag själv ;-)

Ja kunde då aldri tänka mig detta, när ja den där dagen 2006 skrev mitt 1a trevande inlägg på min windows live space.

D e ju int för listorna ja gör d, sånt spelar egentligen ingen roll. Ja bloggar för att ja älskar att göra d, o så klart för att alla era besök o kommentarer förgyller min dag, om o om igen. Men visst blir man ju GLAAAD!!

Så TACK alla ni fixat till detta, på sätt eller annat :-)


Hastigt o lustigt skriver ja detta. Ni sku bara höra knattrandet från tangenterna. Försvinner denna bubbeltext skriker ja o kommer aldri igen.


Ida blir d experimentmat. Sir sååå fram emot o testa d. D blir en maträtt som int finns, ja ha åtm aldri sitt ett liknande recept, d ploppa fram i mitt huvu i förrgår o nu ska ja göra verklighet av d. Ja e ganska lyckligt LOTTAd egentligen som har min grupp provkaniner som troget besöker mig varje dag (än så länge alltså...)


Nu ska ja börja jobba, har en del ida. Beställningar på 2 olika potatissallader ti helgen o i eftermiddag kommer Lotta o vi ska fixa för festen imo. Deeet kan bli (k)lottigt :-D

Va rolig ja e, så här på mårån.


Hepp släpp o ha d bäst!!!!


kramar ti alla därute

Energi-bubbel-loppan 


 
 
synne

synne

3 april 2009 07:54

Blev lite nyfiken på din sida så jag tittade in för att säga Hej.Hoppas du får en bra helg.Kram Synne

http://olmikhus.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Loppz

3 april 2009 07:57

Tack för nyfikenheten ;-)
Ha en bra helg du me!!

 
Ingen bild

bubbelbubbel

3 april 2009 10:00

bubbla på du bara, det finns nog läsare så länge du orkar beskriva dina öden och äventyr! och fler blir dom nog med såna topp-placeringar! ha en braaa daaag!

 
Ingen bild

hoover

3 april 2009 10:14

Nånsin dammsugit med en stor svart hund som vill leka med munstycket och hoppar omkring mitt ibland alla de andra dammhundarna som rullar längs golvet? En upplevelse, jag lovar! Lycka till med potissalladerna, och hoppas kaninerna överlever testmåltiden!

 
Ingen bild

tusen vackra bilder

3 april 2009 10:20

ALLA vet väl om att det är frimärks- och vykortsutställning i Brankis i Åbo (Muminby) lördag-söndag 10-16? Fritt inträde! Kom och glo!

 
Ingen bild

loppan

3 april 2009 10:22

jaha jaha, nu ha min blogg blitt reklamblaska oxå. Just just....;-P
Lycka till me lapparna!

 
Ingen bild

beundrare

3 april 2009 10:25

Vet du vem som är etta, numero uno, på blogglistan!!!!!
HURRAAAAA FÖR LOPPLOTTAN!!!

 
Ingen bild

loppz

3 april 2009 10:27

sluuuuuuuuuuuuuuuta!!!

 
Ingen bild

en annan beundrare

3 april 2009 10:28

Congratulations, and celebrations...

 
Ingen bild

no rabbit meat for me

3 april 2009 10:34

int kan väl kaninerna överleva testmåltiden om det är dom skall tillagas?

 
Ingen bild

tio tusen röda rosor..

3 april 2009 10:37

Har jag drömt eller var det någon som sa att Loppan halkat ner på blogglistan??
Måste ha drömt.

 
Ingen bild

no rabbit feast

3 april 2009 10:52

E de måltiden som ska äta kaninerna, elä tvärtom? Konfys!

 
Ingen bild

löpp

3 april 2009 11:28

aa reeeee, inga kaniner på denna restaurangen sini, neppp!!!
Va ni yyrar, solsting ren av dom små strålarna?

 
Ingen bild

yyte me hyndan

3 april 2009 11:39

Små strålar? Icke här! Kom att tänka på att våren är den farligaste tiden på året - på finska säger man ju (översättningen är extremt fri!) "takkanterna faller, rännstenarna springer, och snön smälter i ögonen..." Glad vår på dig, aprilkanin!

 
Ingen bild

loppan

3 april 2009 12:03

här faller inga tanter,icke heller nån snö i mina ögon :-) Gå du ut me bitchen bara :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards