Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 2 april 2009

2a April - these are the days

Av Loppan - 2 april 2009 07:28


Vem minns den, me Leningrad Cowboys, these are the days hette den väl? Hamna vi ALLTID sjunga på musiktimmarna i högstadie. Hitta videon på Youtube men tyvärr har ja inge ljud på datorn här, vet alltså int om d e sången elä int. Those were the days hette den förresten.


Torsdag ida, int lika soligt som igår, men kyligt, torrt o friskt ute. Nästan all snö e borta o snart blir d att gräva fram cyklarna o fixa till dom lite. Manolis e ju splitterny men min....hmmm. Ibland e ja rädd att den ska falla isär, bara förvandlas ti en hög muttrar o järn under mig på gatan, men hittills ha d int hänt :-D


Mår apflunssa ida, vi e int många här heller, mycke flunssor på gång. Ja kan int bli sjuk, så enkelt e d. Får försöka ta d lugnt i helgen, TROTTTTZ att d e L8s 30-års fest....(hu lätt blir d ja...)


Ble väckt inatt, 03.30, av telfjongen. Tog ett tag före ja fatta att d int va väckningsvisan som ringde under min dyna. Sen såg ja namne på luren, o hjärta hoppa högt. D gjord d sen resten av natten, högt o ojämnt o väldigt snabbt. Va ja drömde dom sista morgontimmarna kan ja int gå in på här, men....ja, those were the days antar ja, av va ja kund läsa mellan, under o över raderna. Ja ble uppmanad att int hoppas nå mer, men d gör ja ändå, tror ja. Ja vet int rikit i vikke stadie ja e för tillfälle. D går lite i vågor, men d ska väl jämna ut sig me tiden..


Nu ska ja gå o skala ingefära. D blir wokat ida.


TorsdagsKramar  från


bloggarloppan 



 
 
Daniel

Daniel

2 april 2009 09:18

ååh leningrad grabbarna e jag ännu kära i!

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
Ingen bild

detvardagardet

2 april 2009 10:17

Originalet med Mary Hopkin finns på en Apple-single i skåpet längst till vänster under bokhyllan i biblioteket - fast inte är LC-covern dålig den heller. Snygg video!

 
Ingen bild

landade ankan

2 april 2009 10:22

e d ingen som läser din blogg numera? elä e placeringen i svansändan av listan ett aprilskämt? skärpning!

 
Ingen bild

Loppz

2 april 2009 10:27

vafö listor dillas d nu om? va kan ja åt om folk int tycker om mig o mina texter längre (snyft snyft)

 
Ingen bild

topplistan.se

2 april 2009 11:19

d bättrar sig nog vad tiden lider! by the way - det riktiga originalet till twtd är visst från 40-talet, heter "dorogoj dlinnoju" och år skrivet av fomin och podrevski. mary hopkin debuterade 1968 med en engelsk översättning av raskin och den blev ett jätteörhänge. vart har ljudet från din dator tatt vägen?

 
Ingen bild

loppan

2 april 2009 11:55

vadööddddööööö, ja ligger ju på FUCKING FABOULÖSA 2a plats på favolistan juuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu sos sos sos :-D
Har inge ljud här på jobbdatorn, o d kanske e lika så bra d.......

 
Ingen bild

Härrrkkas!!!!

2 april 2009 22:02

Nämen grattis!! Du är T V Å A på blogglistan!
Duktig flicka. Hur har du lyckats? Men å andra sidan: DU SKRIVER BRA!

 
Ronny

Ronny

2 april 2009 23:21

Hej! Ett litet kort oannonserat besök av en objuden gäst hos dig och vi får se vad det blir av det.
Du kanske upplever denna kommentar lite opersonlig? Men någonstans måste man ju börja?

http://www.metrobloggen.se/krhnke

 
Ingen bild

loppz

3 april 2009 07:31

hmmm, opersonlig, icke, ja e glad för alla besök o alla kommentarer.
ett oannonserat besök..va e d? ;-)

 
Ingen bild

loppz

3 april 2009 07:32

d där me 2a på blogglistan, d FATTAR int jag, så himla många e vi ju int som snurrar här, mest ja själv ju -D Men skiiitroligt e d, skiiitroligt, TACK alla ni som fixat till d!!!
kram

 
Ingen bild

mor i stan

3 april 2009 10:18

det var nog himla bra musik det där!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards