Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 25 april 2013

Min överdrivna drömresa!!!

Av Loppan - 25 april 2013 19:22

                                                                     Hejjj,,


När ja förra åre va me me bloggbussen, så det var faktiskt jätte roligt... attså när vi var t.x på the reef så där var det ju helt UNDERBART, det var helt skit roligt när det var 3 timme blixtra och regna och blev mörkt och så där! + att där var jätte skönt där och varmt vatten, swiming poolar och djupa bassänger med glas som ena vägg där man kunde se den andre simma vi bottnet utifrån, där fanns till och med ett pirat rum som värka jätte fint och häftigt och mycket detaljer och så. sen var det också jätte roligt att fa på d olika zooena som var t.x ett vatten zoo med mycket fina fiskar, koraller, snäckor och sjöfunderingar. och i tunnlar under vattenytan där hajar simmade och allt möjligt, sedan fick man också gå och klappa selarna. nästa zoo var väll ett zoo där det bodde mäst djur från öknen, zavannen, å regnskogar! där fanns skiraffer som kom och snusa på en och slicka på en där man satt i de solerade bilarna och elefanter, fåglar, grisar, strutsar och myror som lagade bon i lera på en nerförsbacka som man imisstag gick i och halkade i, i den hala leran och föll och gled ner i den våta slider slader leran med massor av myror och till sist slutade dagen med en glass!! sedan det 3 zoot var 3 olika stora glober= globen, där det var jätteeee häftigt, där var ormar, apor, kackerlacor, insäkter, vatten djur, och fåglar och allt möjligt som gick på en, och flög på en och sket på en! där var jätte roligt och få paja d enorma sköldpaddorna och d livrådda röda fåglarna som sprang så hårt att den ramla i ankdammen, till sist fick man "umngås", "lära känna" en orm som slingrade runt en! och så avslutade vi dagen med att få välja mella 2 olika hamnburgare! som man märkte att faktiskt var självgjorda och inte serverade från någon foljekartonglåda från kina! sedan bar det upp mot nöjesfältet som ja va skiträdd för för att lotta då min mamma tvingade mig åka med nordens längsta vattenberg och dal bana! S:... :-) men okejjj, attså det började med att jag försökte att inse fakta att "detta går nu så här och det finns ingen väg uuut!!" så jag satte mig i den oranga (ungefär som en halverad larv) vagnen och blundade! sen gick den (trööögt) tänkt få nåt hjärtstillestånd med "farten" för det var ju inte någon underbar syn man så rakt framför sig!! nå den gick trööögt upp till toppen och stannade där en stund, sennn for den iväg på riktigt med 70km i timmen och herregud vad vi skrev jag och min mamma till och med de andra i den maskätna larven  komplimangera oss sen ännu äfter det att "vi sku no ha borda ändå skrikit lite högre så skulle det ha räckt!" :-) nåja men när den for så vi var uppåner och vi var på sidan sen kom en piruett å sen skulle vi ner attså när den skulle ner så d va då den for som hårdast, å så klart så var där ju ett tak jätte lågt nere när man kom som hårdast ner lixom ovanför banan så man trodde att vi alla var dödens att vi skulle dö när taket kracha med åss så vi höll ju på å kiss ner åss i alla fall jag och min mamma men det gick ju inte riktigt så riktigt som vi tänkte att det var det skulle gå! ;-) 


                                            Nåmen nu skall ja berätta om min drömmresa!


Ja alltså det skulle börja med att vi skulle packa och ja skulle så klart ta med 2PLASTPÅSAR me  ifall nu det skulle gå som så som det alltid går att jag skulle köpa lite för mycket. sen skulle vi starta och fara med båten (vanlig båtresa med buffee och godis i mängder, natt klubben och hytt där man skulle ha värsta festen, oki kanske lite för överdrivet men ungefär! ;-) ). sedan skulle vi vara framme i stockholm. ? timmar senare!!

                                                                FRAMME I LEEEEGOLAAANDDD!!!


jag skulle först börja och ta en  massaaa bilder som jag skulle sätta in på alla olika sidor det bara går och sen skulle jag börja med att fara till kålormen, ja tror no att jag skulle vara skiträdd där också men shit the same! ;-) sen skulle jag absolut gå och testa minibåtarna och undersöka vattnet och själva båtarna! å sen ojojoj va sött miniland herregyyd dit sku ja åckså måsta fa där så ju lite ut som på 1800 talet och attså ingen kritik över det utan  det gör det ba mysigare! å lego safari oj vilka stora legodjur man sen skulle kunna se på och ta bilder på och ha roligt! shit va mysigt lego tåg såg ut där sku ja no åka fleera gånger! å sen legotop bara den inte far jätte snabbt ner sen igen!! jipiiii ja vill ti toyota trafiksskola. flygplanet skulle också vara nåt!. pirate splash battle, pirate water falls  tror ja va två  av d sakerna ja sku ha vilja gjort sist vi var till legoland men vi had så mycket att göra för d fanns så mycket nice grejjs! atlantis bye sea, canoe, timber ride, temple games, templet, vikings river splash... när dagen var slut skulle vi få tillbringa natten på ett jääättee fint legolands hotell där det säkert skulle finnas swiming pools å bassänger och sköna sängar och en tv osv, där skulle det sedan vara jätte roligt och få ligga å puttra å ruttna under täcke och vänta på nästa dag! på morgonen skulle jag vara den första som stiger upp för de andra ännu ligger å snarkar äfter en lång deckare de sett på tv då jag hittar något mystiskt på bordet!!?? det såg ut som ett kort som lyste rött till soluppgången som jag nu såklart vände på för inte kan man ju lämna något så mystiskt å skräpa! på baksidan stod det att legoland som har ett jubileum för nått valt ut ETT av alla rum på hotellet gett ett presentkort till en köp och sälj autografer butik som vi i rummet fick dela på!!!!! tänk viii av alla! legoland var jätte snällt inte bara för det mystiska kortet utan annars också fin buffee, fina rumm, välstedade och häftiga, mysigt, as grymma maskiner i själva legoland och ett ställe man minns för livet och rekomenderar för alla!(stora och små)!!!!


tacksan svacksan legopastej!  BY: legolandsfantasten!

 
 
Ingen bild

Nunnis mor

25 april 2013 21:50

d här va alltså sonens inlägg, ifall nån råka missa d :-D

 
Ingen bild

Moderns Fader

25 april 2013 22:04

Är det säkert?

 
Ingen bild

underskriver inget

25 april 2013 22:10

eehh ehhh :-P

 
Ingen bild

Mormorn

25 april 2013 22:10

men oj hade ni så där roligt? Det låter lite farligt minsann. Och hur blev det med läxorna idag, bara bloggerier?? Kram

 
Ingen bild

Tanten från landet

25 april 2013 22:11

Bra i alla fall att du berätta att det var sonens inlägg!

 
Ingen bild

sitter fast

25 april 2013 22:13

jag har inga läxor... :-D

 
Ingen bild

läsare

26 april 2013 08:33

Impad av att han kommer ihåg så mycket detaljer. Fast några små punkter hade gjort det lättare att läsa. Men oj va kul han hade!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards