Loppan & Livet

Alla inlägg den 29 april 2013

Av Loppan - 29 april 2013 21:43

Herregyyyd 1. Jag sprang (jo SPRANG) me hunden just. Int mer än 100m kanske men d va nog likaså bra. Ren d här kändes som hjärtstillestånd gånger 10. Shit va roligt, vi sprang  


Herregyyyd 2. Vi såg en groda (jooooo GRODA!!!) ute just. Mitt på tratt-trott-oaren!!! Där satt den, o blev plattare o plattare allt eftersom Tito burdust snusa på den. 


  

Nu ska ja lägga mig. Måst opp i svinottan imo om ja vill tvätta mig. I d här huse firar man nämligen Vappun genom att stänga av vattne. . .  ..


pussar o grodor,


Flås-oppan


PSSSSSSSSSSSSSSSSSSST, o så glömmer ni inte att rösta rösta rösta (ja vet, ja kommer snart att börja få hat-mejl för mitt traggande)


Vill du alltså att ja ska åka ti Legoland me Nunni (o sluta me mitt röstfiskande) kan du lämna din röst HÄÄÄR.


Tattelis & Hejjjj!!!



Av Loppan - 29 april 2013 11:35

Störande. Ja e en såndärn människa som tycker om när saker e klara o rediga, tycker int om undantag o tycker int om när d ibland e si o ibland så. Vet int varifrån d här kommer men sånhärn ha ja nog allti vari. Ha allti villa kunna "reda ut" allt på nå sätt o få saker o ting i rätt fack däroppe. Ordning o reda ska d va (herreguud hur ja låter nu). Psykologen jamar på om hur ja ska försöka släppa tage, ta live lite lättare, o samma gör ja själv, försöker verkligen, o ibland känner ja att ja lyckas oxå, men långtifrån allti. Nå, små steg e väl oxå steg o nånstans ska man ju börja. D e iaf ett ganska stort steg att se o inse saker. Före d e d ju omöjligt att göra nå åt dom. 


D som irriterar mig ida e celiakin. Den e ALLT ANNAT än klar o redig. Från första början ha allt vari råddigt o rörigt o oklart. Mina symptom va inte dom vanliga för celiaki, mina gastron visade inte dom resultat man väntade sig (d tog flera år före dom kom fram ti nåt), o nu, efter 3 eller till o me 4 år av någorlunda sträng diet, e symptomen tibax igen . Ja tror nästan d e stressrelaterat oxå, men ändå, d får ju en o fundera. Oxå om ja int blir dödligt sjuk när ja äter nå förbjudet vet ja ju att d gör skada därinne, skada som inte syns.



Nu ha ja bestämt mig för att pröva äta naturligt glutenfritt en tid. D betyder att ja ska undvika allt som innehåller maltodextrin, glukos-sirap, glukos-frukossirap, modifierad stärkelse & vetestärkelse. Alla dom här görs/kan göras av vete. D som gör mig så tvär e att ALLT på butikshyllorna innehåller någo av dom här, o dessutom står d på endel ställen att tex stärkelse ifall det står bara stärkelse INTE får vara av vete. På andra ställen står d att man inte längre behöver skriva ut va den e gjord av (för att mängderna e så små att normala celiaki-fall tål det, men inte dom som kräver nat glutenfritt). En annan sak som skrynklar min panna e att man ju i princip ska kunna äta saker som innehåller vetestärkelse (om man då alltså int e extra känslig o kräver naturligt glutenfri diet) O hur vet man nu sen om man behöver d? när man inte ens kan få ett KLART O REDIGT svar på att d e celiaki man har från första början?? Arghhh


D här e ju egentligen inge problem så länge man äter hemma. D går att göra massor me god mat, o godsaker oxå, av helt glutenfria råvaror. Bara man bestämmer sig o hittar nån sorts självdisciplin i sig själv dvs....

Men ut o äta då? ska man aldri kunna gå ut o äta mer?   Jag som tycker d e såååå roligt. Int ens salladerna e ju säkra, då var o varannan dressing innehåller nå av dom där skitämnena. Hur roligt e d att gå på restaurang o beställa in några torra salladsblad???? Bläh bluh blööh.


Men NUUU ska ja sluta klaga!!! Ha just laga en underbart doftande knotersås på malet, sojakross o champinjoner. (knotersås=maletköttsås UTAN tomat). Den e alldeles totalt helt fucking glutenfri  


På mårånlänken va d askallt men nu skiner  igen. Bara Pondus vaknar ska vi gå ut en sväng så Herr Dogg får sova. Nun ska på disco ikväll o jag...ja ska väl försöka fiska röster åt oss som vanligt  

Vi har nu över 240 röster!!!!! HELT OTROOOLIGT!! Va ja kan bli glad för er hjälp o support. Ha nästan drömt mig iväg ti Legoland ren några gånger, men så knycker man till o inser, inte bra att plocka äggen innan dom trillar, elär hur d nu heter. Men hoppas gör man, o hoppas bör man, annars e d ju ingen idé.


Ja just d, last but not least, vill DU rösta på oss, då går du bara in via Stenaline-rutan uppe till höger. Du kommer till topplistan o där e d bara att rösta rösta rösta   


puss puss,


Loppan



Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards