Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 5 april 2013

TITTA!

Av Loppan - 5 april 2013 19:37

D ligger nån i min säng!!

 


Ida ha vari en rent helvetisk dag. Orkar int ens gå in på allt som har gått åt skogen. Märkte igår att Pontus ena stortå va svullen o röd runt nageln. Tänkte d va nageltrång o läste att man kan försöka putsa o badda me varmt vatten hemma. Så hitta ja oxå Bacibact-pulver i skåpe som borde va bra ti just sånt. Vi putsa o vi pudra & vi putsa o vi pudra o på kvällen intala jag mig själv att tån såg lite bättre ut ren. D visa sig va en hel pråm lastad me önsketänkande för natten ble en mardröm från början ti slut. Tror int vi sov mer än en timme, o på mårån såg tån så sjuk ut så ja måste ringa ti hälsocentralen. Vi fick en specialtid o vår supersnälla granne slängde oss. Klockan va 10 o hunden hadd int vari ut. Ni kan bara gissa hur avslappnande d va att åka iväg ti hälsocentralen o int ha en aning om när vi e hemma igen för att ta ut djure.....


Dr tyckte iaf vi sku vänta över helgen o d tänkte ja göra oxå, men sen på emiddan va tån ännu värre, d röda hade spridit sig o d vara från nageln. Ponde tjöt bara jag titta på den o då beslöt jag mig för att fara efter medicinerna me en gång.  Så nu e vi igång, kefexin 5 dagar mot infektionen o panadolsmörja mot feber o värk. Ja o så fortsätter vi badda me betadinevattenlösning. Stackars lilla pyre   


Ja, eg sku ja ju borda rusa omkring o göra en massa annat nu, inför imo, men på nå sätt e ja helt frånkopplad. Igår va ja superglad o förväntansfull. Våren verkar ha kommi o me den mitt nya hår som ja ble jättenöjd me!

 

Sen kommer en jävla tå, eller rättare sagt en infektion, o saboterar allt (nä okej, men försöker iaf). Vafför vafför ska man va utrustad me ett humör som lever sitt helt egna liv, alltid, o som dessutom ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLSKAR berg- o dalbanor?????? Ja hatar berg- o dalbanor!! Ja e livrädd för såna. Då ska mitt humör oxå va d. D sku va så roligt att va stabil, tror ja? (elär blir d tråkigt?). Sku va roligt att nån gång få känna sig, som dom säger, lugn som en filbunke. Elär blir d oxå tråkigt?


Ja just d, nu kommer ja ihåg att ja sku blogga om mitt nya jag. D där nya jaget som int klagar på allting, som int förstorar små motgångar ti hela hav av misär, o som dessutom gör upp en lista på allt jag har att vara glad över. D ska ja göra, men int nu. Men nu ha ja påmint mig själv. Nästa vecka ska ja börja.


Nu kallar duschen, hej propp o galopp! ha en skön helg!


Loppan

 
 
Tanja

Tanja

7 april 2013 11:33

Hoppas tån mår bättre redan!

http://www.tanjasfunderingar.blogspot.fi

Loppan

9 april 2013 11:26

jo, 4e dan me antibiotika nu o tån ser nog bättre ut. Antar att d tar ganska länge före den ser "vanlig" ut igen dock :-( Men åtm varar den inte längre, o e helt tydligt int öm heller mer.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards