Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 14 mars 2013

Finns int riktigt någo ord...

Av Loppan - 14 mars 2013 10:41

för att beskriva känslan efter att man ha sitt den här stumpen. Ja e ingen fanatisk rädda djuren-människa, o ja brukar int blogga om sånhärnt. Faktum e att ja mådde riktigt illa på kvällen efter att ha sitt den videon. Vill int tvinga den på nån, o ja måst varna, den e INTE för hemskt känsliga människor!!! Samtidigt tror ja att d gör gott på nå sätt att bli chockad, att öppna ögona o int bara blunda. D e ju saker som händer i vår värld, o saker som fortsättningsvis FÅR hända. Hur kan människan va så ond? D e oskyldiga djur, som redan fått sin dom genom att hamna på en farm, räcker int d? sku man int kunna, nä fy fan, att medvetet låta dom lida, dra skinnen av levande djur o kasta dom på hög o dö, fy FAAAAAAN. När d sku gå lika lätt att ha live av dom först.


Ja sku aldri köpa en päls. Ja har dock ingenting mot att andra använder päls (även om ja tycker att d e heeeeemskt uråldrigt). Ja fortsätter naivt tro på att d finns pälsfarmer där djuren tas hand om någorlunda okej. Ja kan bara int fatta, d e helt ofattbart, hur en sån människa fungerar, va finns d inne i en sån annat än kyla o likgiltighet? Hårena på mina armar står rakt opp medan ja skriver d här. . .



Vill int ens skriva mer om d här, ja bara måste få d ur mig.


Loppan


Psst, för att int lämna er me en riktigt asdålig fiilis nu tänkte ja tipsa om en helt annan sak. En blogg om en VERKLIG djurvän. Kan göra gott att läsa lite av hennes texter efter d här. Ja ha aldri träffat en människa som älskar kor så mycke som hon   Ganska fantastiskt egentligen. Ja, kolla själv, här hittar ni henne.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards