Loppan & Livet

Alla inlägg den 23 mars 2013

Av Loppan - 23 mars 2013 13:17

Ha vari ti IKEA ida me Tanja o kidzen. D hjälpte int mot min bottenfiilis. Drömde om Grekland inatt. Drömde på grekiska, va i grekland, grekljud, grekdofter, grekhojtande o viftande, tobak o frappé, kafenion o tavernor, lösspringande hundar o gamla gummor me sina kassar, byke som hänger ute o klorskurade trappgångar, öppna dörrar o slamrande ljud från kök, kala stenväggar o målning som flagar, vita hus o långa stränder,  grek, grek, grek...

Kanske för att ja prata me Katerina på jobbe igår, kanske. Int vet ja. Kanske för att ja e så kypsä på mig själv o allt just nu? 


Där, i drömmen, kände ja mig lite som grek-lotta igen. Vet int va skillnaden e faktiskt, men ja kände igen saker i mig som int finns i dagens lotta. Kan int sätta fingre på va d e. D bara får fram en olustig känsla i mig. Kanske för att ja blir påmind om allt d där ja int ville som hände, besluten som ja tog, besluten som nån del inuti mig ännu idag ångrar, fast större delen av mig vet att d va rätt. Vafför ha ja int kunna släppa d här ännu heller? Hur ska ja bearbeta d, elär va e d ja ska göra? D här suger...


 



Loppan


Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards