Loppan & Livet

Alla inlägg den 9 mars 2013

Av Loppan - 9 mars 2013 20:28

Gröt gröt hallongröt - bästa gröt vi nånsin .... spröt (?)


Anyway, ännu en grötfylld dag är förbi. Om det eventuellt lyckats undgå nån buzzar jag alltså Valios Onni-gröt och -vällingar. Mer om vad Buzzador är kan ni läsa HÄR och HÄR . Kan bara int dra om samma ramsa i varje buzz-inlägg. Mina läsare (alla tri..) blir ju tokiga! Det blir en hel del buzzeri här nu men d får ni leva me, både för att d e min blogg (o ja snart e helt ensam härinne....) o för att ja tycker om buzzandet o gärna deltar i så mycke kampanjer som möjligt i fortsättningen. Dessutom deltar jag oxå i en buzz-bloggtävling. Man kan vinna ett presentkort på 100e till Cittarin. Sku int alls sitta fel i min feta ficka, int alls. Jo ficka stod där.


Imorse testa vi äppel-havregröten. Den sjönk som en sten trots Pondes täppta näsa. Då måste den helt enkelt va god. Ja, ni ser själv...

   

Klämmer man i sig den mängden gröt fast ens näsa e helt igenmurad, då e man antingen utsvulten (believe me, så är INTE fallet) eller så e gröten helt enkel förbaskat god .

Bevis på den igenmurade näsan:

  

D här sista korte sku ha vari för foto-tävlingen, men d va ju ingen sån den här gången, utan bara en bloggtävling. Här e fotot iaf. Onni pienessä kädessä   

 


Ti kvällsmål ble d risvälling o den sjönk den me, som en ännu större sten. Onni e nog bra, o ännu bättre e väl ett barn som inte krånglar me maten  


puzz puzz


Loppan






Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards