Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 13 september 2012

Ansjovis?

Av Loppan - 13 september 2012 12:14

Alltså ansjovis! Nej d e int mitt nya "fula ord". Jag bara ble så konfunderad just när ja sku blogga om huruvida anSjovispasta (alltså sås till pasta, int smet på tub) kan va gott elär inte. Recepte hitta ja när ja bläddra i en tidning förra gången ja vänta på att få komma ti psyk, o d va på finska, alltså recepte .  Anjovispasta. Kändes bara så konstigt när ja skrev d, googla sen på svenska, då står d ansjovis. D skrivs alltså annorlunda på finska, tyyyypiskt. Anyway, jag ble lite nyfiken. Ja ääääälskar nämligen ansjovis, men vet att många nog hatar d. Va tycker du, e ansjovis najs elär bajs? Jag ska laga pastan iaf, recepte va int rikit i min smak, d va me spenat o coctailtomater, vikke låter helt fel, men me vitlök, lök, grädde o massor me peppar tror ja d kan bli bra. Får fiffla lite.


D va eg int ansjovis ja sku blogga om utan Pondusons nya stövlar (nu vaknar  han förresten så får ta d kort).

Ja HITTA ETT PAR GRÖÖÖÖNAAAAA, elär dom har åtm liite grönt på sig. Att dom e av märket Lejon gör ju inte saken sämre (Pontus horoskoptecken e lejon). Dom va visserligen några euro dyrare, men dom enda som hade tjockt fluff-foder inuti, så ja tänkte dom kan fungera lite som vinterstövlar oxå om d blir en blöt vinter. Så här ser dom ut.

     


Ja hejs svejs på den saken, så hörs vi igen!!! Ha en underbar tis...ons...TORSDAGeftermiddag!!!


Loppan








 
 
Lotta

Lotta

13 september 2012 12:45

Jättefina! Här kör vi bara med loppisskodon.. Tror Max fått ett eller två par nya skor i sitt liv. Dom ena ett par stövlar som fort fick hål.. Men e dom int lite stora ännu? :-) Tänker att Max har 27-28 nu och han e snart fem.. Men man kan ju ha många yllesockor i :-)

http://lottaspace.blogspot.com

 
Ingen bild

en annans mormor

13 september 2012 12:55

Ska Pontus börja traska omkring i stövlar nu? Tänk va dom växer, barna!

 
Ingen bild

loppan

13 september 2012 13:38

Nå d konstiga e att hans andra skor, som e bara liite för stora, e 24, o när ja jämförde dom me stövlarna va dom ungefär lika. Ett par sockor i ännu när d e rikit kallt så blir d nog int många milli tomrum. int vet ja va han e för en Giant vår ponde ;-D

 
Ingen bild

mor i stugan

13 september 2012 21:51

Ansjovis är ju jättegott. För några å sedan fanns det ännu en pizzeria på Tavastgatan i Åbo som hade jättesupergoda ansjovispizzor! Har inte hittat såna någon annanstans. Kanske man borde köpa en burk av dom små starkta fiskarna och föra till en pizzeria och be dom laga??
Snygga stövlar! Sörj inte för hans skonummer, en karl ska ha ordentliga fötter så han inte blåser omkull!

 
Ingen bild

mor - fortfarande i skogen

13 september 2012 21:53

Det fanns inga av Manolis stövlar kvar då inte? Att det inte ligger några hos oss.. Kan kolla vid tillfälle. Kunde ju vara bra att byta med i så fall! Kram

 
Ingen bild

loppan

13 september 2012 22:00

ha ha, ponde testa gå härinne me stöflarna ida o ja tror nästan d va just dom ordentliga fötterna som fick omkull honom :-D
D finns stövlar, både av Manolis (hemma hos er tror jag) o av lingonens här hos oss, men dom e ännu större.

 
Ingen bild

Pizza, please!

13 september 2012 22:32

Vitlök, svarta oliver och ansjovis! Mmmmmm...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards