Loppan & Livet

Alla inlägg den 7 september 2012

Av Loppan - 7 september 2012 11:11

Hej!

Long time no time, men nu e ja här igen! E mitt i en superb dag av ösregn, stöveljakt o pottskitande. Dan börja egentligen helt dåligt. Jag orka int stiga opp när ja sku, vikke i sin tur ledde till att ja igen int hann få Ponde på pottan för moronpissningen. Men men sini, efter mårånmåle hurtta ja till mig o klämde honom på den röda tronen o va händer dåååå??? jo, ungen SKITER!!! på pottan!! 1st time ever ever! ((kommer när jag skriver d här ihåg hur jag nån gång me någon kritiskt diskutera folk som bloggar om skitblöjor)) men d här e ju en helt annan sak.....

O nån bild får ni faktiskt int! Fast jag nog knäppte en . (herregud vafför låter jag världen få veta sånhärna saker om mig själv?). Men tänk va roligt för Pontus att kunna visa sin babybok för sin kommande fru en vacker dag, o då kunna visa upp sitt livs 1a pottskit .

Nåja, nog om den, fast jag ännu e förvånad över hur den lilla högen kunde upphöja mitt humör så pass.


Efter denna uppfriskande händelse palta vi på oss o gick ut på långlänk. En helt ny rutt, bort ti universitetskvarteren o mitt gamla jobb Arken, runt den helt förändrade Studentbyn o så hem längs Tavastgatan. Tito va en ängel! Enda människan han skällde lite på va en gammal dam som berömde mig för att ja plocka opp hans skit. Han drar int nästan alls nu heller, måst va för att han vet att ja har fickorna fulla me Latz-kattgodis. D älskar han  .


Nåja, så ti helt andra saker. C ba för länge sen om en bild på vår helt fenomenala bananflugsfälla. D ha tagi lite tid för alla våra kameror va batterilösa, men Nuuuuuu ha ja fixa d. Så här ser den alltså ut:

   

O som ni ser på bild 2, full me små fluglik. Ja ha pröva många olika lockbeten, men d ja har i på bilden, vatten, äppelcidervinäger o diskmedel, funkkar absolut bäst.


Pondus draculatänder börjar va ordentligt framme nu. Försökte få några kort på dom men d e ju int d lättaste.

   

Han morrar oxå, o dregglar någo fruktansvärt. Undrar när han försöker hugga nån i halsen? Hoppas d int blir på kalase i Söndag iaf...


D va väl allt. Nu ska ja fiffla lite.


Kram,


Loppan

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards