Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 9 september 2012

Bland visplar, grönsaker & hysteriska bagarmammor

Av Loppan - 9 september 2012 21:54

Huh huh, som Ponde brukar säga, nu va d över. Äntligen ha vi firat hans 1-års dag. Ett väldigt lyckat o mysigt kalas om jag får säga d själv. Passligt me folk, passligt för mycke me ätbart, finfina paket o glada miner. Jag ha förstås gått omkring o hysterat mig dom sista dagarna. Va faktiskt helt säker på att åtm den ena kakan sku va oätlig, o att jag int kan baka kanelbullar längre . Nu vet jag igen att jag kan, ja kan bara int baka SMÅ kanelbullar  


Men vilka MÄNGDER paket!! Pontus fick massor av roliga leksaker o en hel hög nya kläder. Jag fick kassvis me vin .

Nu har Pontus ljuvliga knallgula kurakläder, matchande stövlar ska införskaffas nästa vecka, sen e han redo för hösten. Jag får väl ta en flaska vin me mig ut i regnet....o hänga mina tjusiga visplar i örona, så e jag oxå redo, på mitt vis.

     

D e roligt tycker ja när folk minns saker, o detaljer, som d här me min fascination för allt grönt. Pontus fick en massa sköna gröna kläder, jag en hel låda "grönt" o så dom där örhängena, d va lite häftigt. Jag såg dom i somras när Tanja o jag va på medeltida marknad, tyckte dom va roliga. Nu ha hon gått o skaffa dom åt mig på nå myskot vis!!!!! Hur häftigt e int d?


Nej, nu sover alla mina gubbar. Jag ska nog göra samma sak. Ska hålla tummarna i sömnen för att Nunnis flunssa ha dunstat imo. Hans teaterskola börjar nämligen, äntligen!!! 


Natti natt

 


Loppan & alla boyzen

 
 
Ingen bild

hysteriska bagarmammans hysteriskare mamma

9 september 2012 23:09

Det var en riktigt lyckad rolig födelsedag - eller ska man säga två? Läcker traktering och trevligt sällskap. Ingendera födelsedagsbarnet blev trött eller grinigt! Mera såna kalas!

 
Ingen bild

Annan deltagare

10 september 2012 10:04

Inte ens gästerna blev griniga - inte ens de som var trötta!

 
Ingen bild

En gäst

10 september 2012 10:56

Fint stort kalas med alldeles för god traktering! Det var roligt.

 
Ingen bild

mor i skogen

10 september 2012 10:58

Vilken jättegullig bild av unga herrn med den runda babykinden!! Så himla go han är våran Ponde!

 
Ingen bild

loppan

10 september 2012 11:06

Han e go, o han e glad, han e så mysi så man knappt vill släppa ner honom på golve imellanåt <3

 
alexandra

alexandra

12 september 2012 14:12

Så söt liten gullunge. Det var länge sedan mina va´ så små......
Nu längtar jag efter barnbarn. Tiden går så fort - det är bra att du tar vara på tiden och inte bara jobbar och stressar runt :)

http://alexandradesign.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards