Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 2 augusti 2011

11 dar kvar..

Av Loppan - 2 augusti 2011 15:32

11 dar sku d va kvar ja, om d blir så. Ja vet int va ja hoppas på ens, bara att få ut lillklump antar jag. Samtidigt e ja ju rädd för förlossningen, imellanåt, när ja av nån DUM orsak låter mig själv bli rädd. Största delen av graviditeten ha ja bara vari nyfiken o positivt pirrig inför den. Nåja, onödigt att mala på om d, d kommer o så går d o sen e d lättare att uttala sig om den saken.


Ja börjar ha ont överallt nu. Ingen skillnad om ja ligger, sitter elär står o går, allt gör ont på d ena elä d andra stället. Länkarna me Tito som ja hittills så njutit av e nu allt annat än en njutning. Försöker ändå, både för hundens o min egen skull, att komma ut o röra på mig, men dom sista dagarna ha d onekligen blivi mindre. Går runt en timme på mårån, sen ligger vi båda o sover några timmar o den här tiden brukar ja göra en liten länk till. Igår kom M o tog långlänken på kvällen, d va superskönt för under tiden fick ja dammsuget här. Vår mörkblå matta va mer vit än blå o hårtottarna bara yrde kring öronen på oss! Ida lova hon ta honom igen, men då ska ja nog ligga snällt i soffan under tiden. Tror d här sovande e nån sorts förberedelse, förr ha ja ju int kunna sova mitt på dagen, men nu e ja bara trööött, o le på o ha ont förstås. Kanske d e kroppens sätt att ta över, förbereda sig o så. Ja hoppas ju d åtm.


Dr imo. Samma trevliga dr som förra onsdan. Ser fram emot d. Hon va så himla trevli, o saklig. 

FÖRRRRESTEN!!! ja fick paket ida . Va helt säker på att d va ti sonen då d va från Greece men icke, ti mig va d adresserat. Nu e mitt frapédrickande tryggat för en låång lååång tid framöver .

     

Soffan igen, sen måst ja ta en liten sväng me dogge, om int nån av er snälla själar vill göra d???


kram

loppan

 
 
Ingen bild

Johannes

2 augusti 2011 20:51

Jag skulle ju kunna gå en runda. Fast risken är ju stor att det skulle ske en liten olycka på mattan innan jag var framme :-S

 
Ingen bild

ankan

2 augusti 2011 21:01

Tack Johannes, visste väl att man kan lita på dig ;-)

 
Ingen bild

Backstugusittare

3 augusti 2011 09:26

Vi har en frappéskakare men inget nés - borde vi träffas?

 
Ingen bild

Viktväktare

3 augusti 2011 10:55

LILLklump, säger du?

 
Pupsik

Pupsik

3 augusti 2011 14:05

Om du dricker allt det där så är nog någon ut mycket snart och inte först om elva dagar!

Löppan, vart ska man skicka gratulationer sen när det sker? Om man vill skicka gammeldagsens papperskort alltså? Är jag lite blind som inte hittar din emejl här på sidan? Det är jag antagligen. Upplys mej!

http://mysbyxa.tumblr.com

 
Ingen bild

löpppz

3 augusti 2011 14:17

Ha ha! ja ska genast börja hinka! Nä, hoppas faktiskt på att få ut någon oxå utan kaffepimplande, någorlunda snart...men mer om d i nästa blogginlägg, när ja kommer så långt.
Min e-mail finns nog i presentationen har ja för mig.
kram ti dig du snällaste pupsik

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards