Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 28 december 2010

Listan, den listan, tiddeli pom - tiddeli pom

Av Loppan - 28 december 2010 07:06

Hej,


Länge sen sist. O nej, ja ha int drunkna i varken julmat, paket elär snö, ja ha bara vari LAT. Tycker d e otroooooooligt fel att vi ska springa på jobb den här veckan, speciellt me tanke på att julen i sig va så kort. Hur gick julen hos dig? här va d skönt o fint på alla vis. Till o me sonen den uppstudsige betedde sig näst intill exemplariskt hela helgen. Några gånger larma han ju till vi matborde så öronen höll på o gå i baklås, men d skyller ja  på hans grekiska gener & temperament   .


Sonen ble kvar hos skogstrollen, o vi styrde hem till ett snödrivebegravt Åbo. Ni sku ha sitt hur mycke snö d fanns, oxå mitt i stan lixom, bilarna kom int fram, folk fint int fram sina bilar...

Lite häftigt. Jag som int behöver bry mig om nån bil tycker ju bara om snömassorna.


Nu ti nå betyyyyyydligt väsentligare....kan ni gissa? nääää, elär?? nån som vågar pröva? Jo LISTAN e d fråga om igen, o ni som stönar: "neeeej int den där listan igen" kan pusta ut. D här e nämligen sista (elär nästsista) gången ja skriver om listan.


IMORGON SMÄLLER DET NÄMLIGEN!!!!!!!!


Jo för tusan, imoron e d dax. Känns knappt riktigt, d känns hur hyperventilerat som helst faktiskt.

Nu ha ja gjort nå åt saker o ting sini  . Saker man vill ska man göra, o saker man vill ha ska man skaffa, helst av allt själv, o gärna före man ligger död o begraven, därför listan. Tidiii tuduuu tadaaa ha haaa. Jo ja e glad, rikit barnsligt glad kan ja medge, hoppas d int stör nån.


Men nu kycklinglasagne!!!


Ha en bra dag därute!


loppan




 
 
Ingen bild

Skogstrollen

28 december 2010 14:18

Två små exemplariska barnbarn har skottat HELA vägen från bilsnödrivan trekvartsupp mot hussnödrivan - och gjort det verkligt snyggt och ordentligt! Det du, det är väl bättre än någon lista!

 
Pupsik

Pupsik

28 december 2010 14:18

Pupsik håller på och svimmar ihjäl sig över kommande listavslöjande!

http://pupsikgoes.com

 
Ingen bild

Listeria, listeraaa...

28 december 2010 14:22

Somliga andra är lika utleda på listsnack som på julmat!

 
Ingen bild

insnöad mor

28 december 2010 15:02

ja visst hade vi en jättefin jul!! Bättre kunde man inte tänka sej. Så stort tack och kram till alla som bidragit till den på olika sätt, främst p g a att de finns till för oss!
Man försöker ju redan förtränga den där listan så man inte ska bli helt nervös! Spänningen blir ju olidlig snart.
Visst tror jag på dej, men måste säga att sonen din varit riktigt exemplarisk hela den tid jag upplevt honom nu i jul. Och som skogstrollen redan skvallrade om, skottade kusinerna snö så (dammet tänkte jag skriva) snön yrde! Och helt på eget initiativ! Duktiga pojkar!

 
Ingen bild

poeten i snöskogen

28 december 2010 16:54

Snön vräker
Ner – tiddelipom
alltmer ju
Mer – tiddelipom
alltmer ju
Mer – tiddelipom
det
snöar.

Och nästa
Vår – tiddelipom
om bra det
Går – tiddelipom
i mina
Tår – tiddelipom
det
töar.

 
Ingen bild

skotträdd

28 december 2010 16:59

Smäller det i morgon??? Var och när och hur? Då ska man akta sej...

 
Ingen bild

ritupitu

28 december 2010 22:31

Oj nu måst ja ju kolla listan imorgon...har varit å funderat lite när de ska komma någo levnadstecken från dej!Pusspuss!!!!

 
Jenna

Jenna

29 december 2010 10:31

Fin blogg :)

http://jennaja.blogg.se

 
Ingen bild

Smällfet

29 december 2010 10:33

Ännu har det inte smällt?

 
Ingen bild

Anonym 1

29 december 2010 11:31

Vi väntar och väntar, men får varken höra smällen eller se nya blogginlägg!
Vad är det som händer på stranden?

 
Ingen bild

mor som fastnat annan driva

29 december 2010 11:40

Oj har ni fastnat i någon driva med er (inköps-?)lista???
Man hör ju inget, och spänningen är oliiiidlig!

 
Ingen bild

Palle Nuh

29 december 2010 12:49

Nå piddelitom ändå!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards