Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 23 mars 2010

Kort men inte gott

Av Loppan - 23 mars 2010 08:59


Ja har ett jäääääävla nervsläpp!

Alltså va e d här egentligen för ett samhälle vi lever i???

Sug sugare sugigast.

Omvärlden ha väl hittills sitt mig som en mes, den där som aldri säger ifrån. D e slut nu, så eee d sini, o d känns braa .


Annars e d gött. Kokar skinksås o gnäller på klienter. Inser plötsligt att ja int ha kännt mig så här slut o ti gränserna tänjd sen året vi flytta från Grekland. Men men, som vi säger, d bliiir bara bättre.


Ja får nog skita i de där mötet ida förresten, d blir för tajjjt.


bussar o pansarvagnar


loppan


 
 
Ingen bild

miske

23 mars 2010 09:33

va ska man säga?det är inte samhället det är fel på, det är moralen,arbetsplatsen,beslutsfattarnas fel!dom som gör upp reglerna hur det skall fungera på arbetsplatsen,eller finns det regler?
jag har sagt det förut, om man jobbar i ett kök,dessutom ensam och har massvis med beställningar att göra, så skall ingen,INGEN komma och styra eller reglera ens arbetsuppgifter utanför matlagningen, jag har själv klienter jag jobbar med och regler för dem hur dom skall förhålla sej till mej, mitt arbete, emellanåt klarar dom det, emellanåt inte,det är som med barn,dom tänjer på gränserna ibland, för att testa hur långt man kan gå!
ibland får man säga till på skarpen, men mera än det behöver man väl inte göra ,det tycker iaf. jag, stå på dej,säg vad du känner, jag känner för dej, du gör ett superjobb, sku va trevligt om det uppskattades lite mera, egentligen är jag arg som ett bi, men vill inte sticka mera än så!!!
kram

 
Ingen bild

En liten mygga bara

23 mars 2010 12:52

Utsug, utsugare, utsugast = samhälle, jobbsituation...

 
Ingen bild

mor i skogen

23 mars 2010 12:57

men vad i hela världen har hänt? Du som stortrivts och gett ditt allt för jobbet? Kan inte fatta att någon skulle ha klagat på dej. Kram

 
Ingen bild

öbo

23 mars 2010 13:02

Stå på dig. Du är för snäll. Och för duktig. OCh för omtyckt. Och för snygg. Sådana mänskor blir lätt på hoppade för andra är avundsjuka på dom. Bara stå på dig. Du är enastående. Super.

 
Ingen bild

och för

23 mars 2010 13:17

åååååsssså lugnar vi ner oss. Int e d såååå livshotande :-D Egentligen bara små små baga(r)teller som känns så fel så feel i kropp o sinne..men d e nu som d e.

 
Ingen bild

rättviseskipare

23 mars 2010 15:21

om man jobbar och gör sitt bästa, och lyckas med sitt jobb, t o m fått beröm, ska man inte behöva känna fel i kropp och sinne!

 
Ingen bild

skitförbannad

23 mars 2010 16:35

jag ringde ju o störde ditt möte, o kanske bäst att det tog tid innan internet börja funkka ingen, för nu har jag hunnit svalna litet o språkbruket e väl lite "mildare". Men du skall absolut inte kasta in handduken innan du gått ned för räkning! Dendär antagonisten som tydligen "mobbar" dej, e väl nån som endera har jobbat längre tid än du har gjort det på denhär arbetsplatsen, eller så e hon/han helt enkelt svartsjuk för att du e omtyckt av arbetskamrater o matgäster. Ta ett ordentlig snack på tumanhand (inte publikt) med fanskapet, o diskutera hur ni skall tackla det som sticker i ögonen på motparten. Sen kan ju hon/han få pröva oå att tackla "grjerna" på sitt sätt, o sen e de väl bara att diskutera det på nytt, o se vems ide´ som funkkar bättre. Ofta ede ju så, att då man kommer med nya sätt att göra saker på, tycker tyvärr dom som jobbat länge på samma gamla vanlig sätt inte om förändring, för det gör dem förvirrade. Stå på dej, o va den loppa vi e vana att höra kul saker från!! Ståpådejkramar, pa

 
Ingen bild

Entomologen

23 mars 2010 17:01

LOPPOR BITS!!!

 
Ingen bild

loppan

24 mars 2010 07:28

Njaa, visst kan vi loppor bitas, men BARA om vi blir tvingade till d.

 
Ingen bild

bättre sent än aldrig

25 mars 2010 12:22

hoppas allt retts upp på bästa sätt, och att det kanske var ett missförstånd? Hoppas det går bra igen där på jobbet, som du gillar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards