Loppan & Livet

Alla inlägg den 4 mars 2010

Av Loppan - 4 mars 2010 12:15

Hej på er,


Ja skaaa blogga igen, ja skaaaaa! Ja vill ju ingenting hellre än bubbla ur mig mina små dumheter här titt som tätt. Men....(d finns ju allti d där men:et)

Ja ha mått så dåligt dom sista dagarna att ja helt enkelt int orkar. Har ont som fan, o när man har ont e ingenting rikit roligt. D enda ja gör e jobbar o försöker sova. Tycker synd om sonen mellan varven som har en supervresig orkelös mor, men men. Där ska du ha ett stort tack MiSke, för att du ha ställt opp o studera stenar me honom   


Ida ha vi haft TemaTorsdag på jobbe, Sydamerikansk mat. Köttgryta me spiskummin o paprika stod på menyn, o Chipaguazu till (en sorts saltig majskaka man äter iställe för ris elä pot). Ha sitt fram emot dom här temadagarna länge, sku ta bilder o blogga recept o grejz, men ida gick d lixom bara förbi, o d me nöd o näppe. Ja ha pressa i mig smärtstillande som ja hitta i skåpe, men dom va d ingen som helst nytta av.

Skit samma, ja ska ta en kur, så blir d väl bättre igen en tid...  . Ja vet, ja vet, ja låter o känner mig gnälli, o ja haatar d! men på någo sätt tar d här ner mig jättemycke. Ja hadd nästan glömt hela skiten (d e alltså nå fucking kroniska ospecifika urinvägsinfektioner ja lidit av större delen av mitt liv) o nu e d tibax.


D va nu d, nu ha ja blogga. Nån som e happy? Bläää, ja e lessen, va kan ja säga? En vacker dag kommer ett "vanligt" lopp-bloggeri igen.


Min bästaste vän Marilainen fyller år ida! Vi ska  på bio me kidzen o sen ti Rax där ja ska suuga i mig salladsblad o pehmis   . Hu d nu sen ska gå ihop me illamåendet....?

Anyway, ja önskar innerligt att några piller till tar bort den värsta smärtan så ja kan ha roligt ikväll. Min Mari e såå viktig för mig o vi ha planera d här länge.


Ruttt säger Sluttt,


ynke-loppan



Av Loppan - 4 mars 2010 05:27

hej hopp, gästbloggeri på gång!  .,.,


Altså, lotta är i livet, fångar fjärilar utan håv nånstans i mellanöstern?

Så det tar väl lite tid innan hon når en dator?

har länge tänkt gästblogga lite, nu gör jag det.

Jag har ju diskuterats emellanåt på bloggen hennes, och det har inte alltid varit trevligt  .

Lika bra att berätta lite om varför.

jag o lotta träffades via arbetet för ca. 6månader sedan, vi arbetar i kök med med samma mål,att ge något lite extra till handikappade människor,att kunna förgylla deras dag med något mycket enkelt,mat...


första gången vi träffades på ett möte(på hennes arbetsplats) så såg jag henne stå i köket med sina tatueringar och några handikappade, hon såg ju så tuff ut  , men det skulle visa sig att under det tuffa skalet var hon nånting heeelt annat.

man kan säga att från första stund så började det växa en speciell sorts vänskap mellan oss, vi kunde prata om ALLT, jag var mitt i en svår livskris då och fick ett enormt stöd,och glädje av henne, det är faktist underligt men vi diskuterade allt från första början...


vi var ut o choppade ,tog en kaffe ,pratade... det kändes så himla bra.

under den här tiden har vi lärt känna varann jäkligt bra, och det är som jag sade ren i ett tidigt skede åt mina bekanta" det är mycket mera än bara vänskap" mellan oss,det är det.

det är nånting starkt,uppbyggt.(fjärilar)


mycket har ändrats, litet och mycket har gjorts under denna tid, men det blir mer.,.,.,

Annors,jag tror nog hon bloggar snart igen, varje gång jag skrivit nånting här så har hon tappat läsaren,haha..

ni skall alla ha en superdag iaf. kram micke

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards