Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 17 juli 2009

Ännu om den där rump-resan

Av Loppan - 17 juli 2009 19:38


Igår alltså, ti Runsala. Vi cykla iväg sonen o jag. När man ha cykla genom stan o ut på andra sidan finns d en skylt där d står "Runsala 4km". Ha, tänkte vi, d går ju på en kvart...

Efter en stunds trampande kom vi förbi en annan skylt. Där stod d "Ruissalo camping & Saaronniemi 9km" (alltså där stranden vi ville till finns).

Ja ja tänkte vi (jag) ha d gått så här bra hittills så....trampar vi väl vidare. Några små pauser o lite bilder på lurviga 4-bentingar o vacker natur senare var VI TRO D ELÄR INT FRAMME. Jösses va skönt d va! Stranden va super, körvarna likaså. Nunni åt som en häst så hela vår matsäck va slut snipp snapp snopp.


D va en verkligt lyckad utflykt, men ja tror 20km börjar va i grövsta lage för Nunskin. Han ha klaga på sin onda gump o "sina hårda muskler" hela dan ida :-D

Nån annan frivillig så skrik till, ja cyklar gäärna dit igen!!!


Imo blir d nu efter mycke rådd o trassel Rowlit i Pargas, alltså festival igen. Ska bli skitroligt d me, Nunski ska me o höra Foot Boys :-) Han ha gnällt om festival o konserter ända sen ja va på Ruisrock.

Först ska vi ti Syster Yster o grilla lite. Ja hoppas verkligen väder o vind e på vår sida. Sku va såååååå mysigt.


Japp, nu ska ja kolla paGen i ugnen. D ble en smuldegsvariant me blåbb, banan o ingefära. Låter smaskens tycker ju jag.


Kramar på er alla!


löppan

 
 
Ingen bild

loppan

17 juli 2009 20:53

nemehh, int kan d ju heta 4-bentingar....4-beningar kanske...?

 
Anja

Anja

17 juli 2009 21:05

SV; haha gör inget, blir glad av kommentarer, även om dom är på fel inläggg ;)

http://anjaslillablogg.full.nu

 
Ingen bild

johannes

18 juli 2009 09:37

Jag cyklar gärna med men det blir väldans långt för mig att cykla bara.

 
Ingen bild

löppz

18 juli 2009 09:43

ha ha johannes, du kan se d som en utmaning :-). När e du framme tror du?

 
Ingen bild

mor bortom färjan

18 juli 2009 09:48

men hamnade han under nån gräsklippare i Runsala? verkar vara farligt ställe..

 
Ingen bild

cykel-fan

18 juli 2009 09:53

Men gudars skymning, då cyklade ni ju minst 26 km!!! Alltså närmare 30 än 20! duktigt av er, Inte undra på att det kändes nästa dag.

 
Ingen bild

förvirrad

18 juli 2009 10:03

vafför verkar Runsala farligt???? förstår ja då int, o vem ha hamna under nån gräsklippare??

 
Ingen bild

fotpojkar???

18 juli 2009 10:52

"Stjärtgossar" har man hört talas om, men "Foot Boys"? Nåt perverst, eller?

 
Ingen bild

Foot Boys

18 juli 2009 17:32

Foot Boys e typ 10 år gamla å namne kommer från att dom gillar fotboll....

 
Ingen bild

johannes

18 juli 2009 23:39

fick för mig att jag på fullaste allvar skulle räkna ut tiden, bara på skoj. men det fanns ju en hel drös med Åbo att välja på. hade ju varit lättare för et att cykla hit, det är ju nedförsbacke :-P

 
Ingen bild

Det Händer Och Fötter

19 juli 2009 07:34

Har domdär fotpojkarna nån hemsida?

 
Ingen bild

Manager

19 juli 2009 08:12

För dom som inte såg Mini-MGP - Footboys finns på Youtube med låten Fotboll!

 
Ingen bild

Make

19 juli 2009 21:17

Heissan!
Kävin viikolla Turussa....
Et tullut vastaan olisin mie hihasta vetässy sinuu;)
Tein pitkän lenkin Aurajoen rantoja juosten....Nyt ollaan kotona.
Soonmoro!;)

 
Ingen bild

loppan

19 juli 2009 22:28

svejssan!!
no ens kerrall ilmoittelet sit etukäteen niin mä vaik vetäsen sit sua hihast :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards