Loppan & Livet

Alla inlägg den 23 juli 2009

Av Loppan - 23 juli 2009 21:01


Huuba!!!


Hur går d hos er? Här går d finemange som vi brukade säga. Ha inte bloggat mycke då dagarna gått sovande, ätande, roende, fiskande elä me reven i blåbärsbuskar elä andra snår. Bra ha vi iaf haft d. Tom vädre ha vari okej. 

Ida ha d igen vari rikit varmt o soligt så vi ha vari ut o ro flera vändor, ibland för att ha en liten gul guppebåt efter oss i band, ibland för att rena vattnet från alger som sonen sa när han drog opp metervis me slammiga äckelväxter.


Ha baka ännu ett blåbärsbakverk me den uråldriga handvispen o den om möjligt ännu äldre o opålitligare ugnen. D ble iaf riktigt gott den här gången. Godare än 1a försöket för några dar sen som bara ble ett fluffigt fluff me blåa spots i. Ti mat ble d wokat ida, me färskplockade kantareller, paprika o grillkorv i tärningar. Gött ble d me, fast kryddhyllan int va särskilt dignande...elä va d nu heter...


Imo kallar äntligen stan, och DUSCHEN!  OCH, för att int tala om INNE-VESSAN. Ida låst dom svinen in mig i den gröna spindelstugan. Sen när sonen sku va "snäll" o rädda mig dunka han först till hela härligheten så ja va säker på att d dimpa ner minst 10 stora håriga spindlar i mitt hår....


Tall Ships race i Åbo nu ju, börja på Onsdag. Ska bli intressant o sii hur vi kommer dit vi ska då nästan hela gatan där vi bor e avstängd för bilar ;-)


Ja ja, nog om d, nu ska ja slänga mig nånstans o bara vaaaaa.  O sonen måst ju in! han står nere o skrubbar båten (obs,helt frivilligt!!)


Loppekramar


pussssss





Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards