Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 15 juli 2009

Ja e så nöjd så ja bara sväller

Av Loppan - 15 juli 2009 18:59


Jo


Jo


Joooooooooooooooooooooo!!! Nu e han färdig, Marsupilamin min som gaddats fram på mig (tatta gadden gadda tatten gagga gatten tatten ratten)

Ja e SÅÅÅ nöjd, SÅÅÅÅ nöjd, ja alltså helt enkelt SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ nöjd me den!!!! Den ble allt ja ville o lite till, precis som ja tänkt mig.

Han finns på mig nu, o symboliserar allt ja e, ivrig, spralli, huvulös o glad. Kommer d sämre stunder ska ja bara ta en titt på honom :-)


Ja ja, säg va ni vill, ja e nöjd o glad så d knäpper i väggarna, d e huvusaken.


Pssst, tack ti alla som förgyllt vår dag ida oxå, d ha vari super! Menar både sällskap, skottkärrsskuffare, mölkkydeltagare, skumppadrickare, ölpimplare, pizzaslaffsare, armtejpare, tattttuerare, cykelhjulspumpare,  och last but not least, SOLEN.



stora stora kramar


loppan, nunni o marsupilami ;-)

 
 
Hanna

Hanna

15 juli 2009 20:19

FIn blogg du har och nice tatuering :) Har du fixat bloggen själv? :)

http://www.litetkakmonster.blogg.se

 
Ingen bild

marsipaani

15 juli 2009 21:03

oj oj där var det färger... glad o söt är han nog!

 
Hanna

Hanna

15 juli 2009 21:06

svar: Haha jasså på det viset. Jo så är det oft för mig också. jag sover gärna framåt tolv på morgonarna ^^^ Har du provat med att tsälla klockan? =)

http://www.litetkakmonster.blogg.se

 
Ingen bild

loppan

15 juli 2009 21:20

jooo, d e ju just d, klockan ringer oftast 1a gången 7, sen 8, så 9 o bortåt 11 stiger ja opp, glad o nöjd som en lärka :-)

 
stefan

stefan

16 juli 2009 06:24

Skoj att du verkar må så fint! Men ett lite finger upp från en klok man ta det lugnt med tatoos..1 kan vara snyggt men flera ser ut som blåmärken på av stånd tycker jag eftersom de måste underhållas med jämna mellanrum + att tyvärr ger det fel signaler med tatoos det fick mina söners mor erfara och kände att hon var tvungen att ta bort 2 st tatoos hos en arbetsgivare..men jag vet att så tycker ju int du men kanske om några år..om jag själv skulle tatuera mig Ferrarihästen är snygg!

http://stefansvedberg.wordpress.com

 
Ingen bild

Anonym

16 juli 2009 08:11

Vad då fel signaler? Isåfall var det väl hennes arbetsgivare som hade fel (i huvudet).

 
Ingen bild

pituritu

16 juli 2009 08:59

Alltså! en ny gnuggis igen;) ja ska spara på mitt dregel tills vi syns....Coooooolt!

 
Ingen bild

loppan

16 juli 2009 10:12

Neee du Stefan, fast tack ändå för omtanken, men ja väljer nog att ge ut "fel signaler" då om d e så.
kram

 
Ingen bild

stefan

16 juli 2009 10:16

Va! en gnuggis..äsch!
fel eller fel..i huvudet..om jag skulle anställa någon som ska jobba med problem ungdomar och jag har 2 med samma CV men den ena har tatoos som hobby och den andra är en rese äventyrare så skulle valet vara mycket enkelt för mig..

 
Ingen bild

L8

16 juli 2009 10:25

tatttueringar, snygga såna, e vackra, d e en sorts konst. Dom där signalerna e nog väldigt uråldrade, tycker jag alltså.
kram

 
Ingen bild

Anonym igen

16 juli 2009 10:26

Menar du att reseäventyraren är mera lämplig och varför isåfall?

 
Ingen bild

another anonym

16 juli 2009 10:55

måste nog hålla med Stefan, i alla fall skall man välja sina bilder mycket noga! Och tänk hur Marsiipulami kommer att se ut då du gått upp 30 kg! Han kommer att vara rund o go!

 
Ingen bild

mimmulimia

16 juli 2009 13:01

nå JA tycker den e SUPERFIN! passar dej braaa :o) och att du sku gå åpp 30kg???? jo nä......
kram!

 
Ingen bild

stefan

16 juli 2009 15:02

jag tror att en som berikar hjärnan med intryck från olika delar av världen har mer att ge än en person som berikar sin egen kropp med diverse utsmyckningar..det tror jag..

 
Ingen bild

en som varit med förr

16 juli 2009 15:53

Nå i o för sig har ju Loppan nog berikat både sin hjärna och sin kropp med både intryck och utsmyckningar!

 
Ingen bild

anonym

16 juli 2009 15:57

nåja med tanke på din rubrik och en komment tidigare ger jag dig rådet: Sväll bara inte så mycket att Marsin blir oformlig!

 
Mange B (fulltatuerad)

Mange B (fulltatuerad)

16 juli 2009 17:57

Jag tycker den var fin som fasiken Lotta och du vet vad jag tycker om tattoos ;-)! Vi lever på 2000-talet och alla fördommar är snart borta mot oss tatuerade tack och lov! Jag hade mer än gärna anställt en fulltatuerad kille/tjej, DOM har verkligen erfarenhet i bagaget i regel...

L8, jag ser fram emot at se fler tattoos inom kort!

Mange B - Skåne

http://www.lucifer.se

 
Ingen bild

lyckli trött cykel-loppa

16 juli 2009 18:09

ojjj ojjj ojj, vafför blir ja allti rädd nuförtiden när ja siir många kommentarer på bloggen ;-)
Fattar int va nån sku ha emot en trind o go Marsupilami bara??
å int fattar ja rikit heller vafför man ska jämföra världen-runt-resare me tatuerade? Ja ha rest rätt mycke, e d fel att ha tatueringar då?smutsar ja lixom ner mitt rykte ha ha.
Nej nej nej, ja finner inga ord.

 
Ingen bild

löppan igen

16 juli 2009 18:17

dessutom, gott folk, heter han MarsUpilami :-P
Men tack för alla åsikter o synpunkter, d e sånt ja vill ha.
kram

 
Ingen bild

Anonym

17 juli 2009 09:03

nå varför blir du rädd? Om här är något negativt så ska du ta det som en utmaning! Och oftast får du ju rosor, inte ris! Med all rätt.

 
Ingen bild

Anonym1

17 juli 2009 11:12

Tycks vara många "Anonyma" nic här just nu. Jag som skrev kommentarerna kl 08:11 och 10:26 igår, skrev INTE föregående :)
Ha en bra dag Löppan!

 
Ingen bild

stefan

17 juli 2009 11:26

min åsikt gällande tatueringar..är och för blir 1 tatoo är okej om det är något smakfullt. Blir det för många ser det bara äckligt ut på håll när färgerna har bleckts..så tycker fördomsfria killen! ;) Lägg pengarna på något vettigare!

 
Ingen bild

tattoolotta

17 juli 2009 12:08

smaken e delad som baken, o ja lägger så gärna en del av mina pengar på tatueringar ja verkligen vill ha.

 
Ingen bild

löppz

17 juli 2009 15:08

jo d va värst va anonyma ni vill va nu plötsligt, vafför d...?

 
Ingen bild

mor bakom färjan

17 juli 2009 17:01

Jag håller med Stefan, minns att jag gjort det i någon annan fråga också! En eller två smakfulla tattoos är ok, men ett gytter av obestämda ormande saker får man nästan obehag för. Stefan: du verkar vara en förnuftig man med fötterna på jorden.Jag tror att jag gillar dig o dina synpunkter! Men var och en har ju rätt till sina åsikter och tattoos!

 
Ingen bild

en tredje anonym

17 juli 2009 17:04

Hahahaa! Det har sina sidor att uppträda som anonym! Då kan det gå så där tokigt att man får stå för alla möjliga åsikter...

 
Ingen bild

mor bakom färjan

17 juli 2009 17:09

Till Mange: Är du säker att du inte glömde kommat i ordet fulltatuerad och det skulle vara två ord??? Hahhahhahhaaa, så rolig jag kan vaaa! Ha ett bra veckoslut om du läser detta innan.

 
Ingen bild

L8

17 juli 2009 18:09

man ska väl stå för d man skriver eller....? Har ju massuppfittat allt nu igen:-D

 
Ingen bild

löppz

17 juli 2009 18:10

ja ja, d här va skoj men nu ska vi kanske gå vidare. Ja lägger in bild igen på nästa konstverk, förstås :-)

 
Ingen bild

ROWLIT-gumman

17 juli 2009 18:23

nå kära barn du har tydligen igen fisuppmattat...

 
Ingen bild

FISEN

17 juli 2009 20:12

fattiga fisar viner kring mina öron

 
Ingen bild

Kent

18 juli 2009 14:40

Värst vilken debatt det blev om en liten tatuering.
För tio år sedan var jag faktiskt på väg att skaffa en Marsupilamitatuering (långt ord) själv.
Men det blev aldrig av pga av att jag blev osäker på hur den gula färgen skulle blekna med åren.
Kanske dags igen? eller vad säger du Lotta?

 
Ingen bild

loppan

19 juli 2009 18:14

ja ja säger då d, allt detta liv o bara för lite färg o livsglädje ;-)
D tycker ja absolut du ska göra Kent, sen e vi 2! Alla färger bleknar väl mer elä mindre men d går lätt att fylla i.
kram

 
Ingen bild

P

20 juli 2009 10:58

usch vilken hemsk tatuering och tråkiga saker du gör på dagarna ;o)

 
Ingen bild

L

20 juli 2009 11:57

P du e en Aaaaaaaaaapaaaaaaaaaaa, men du hjälpt mig iaf me d "tråkiga" så ja tackar ;-)
Ha nu en treeevli o safe resa o så hörs vi väl snart igen!!!
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards